مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی لاگ بوک در بخش های بالینی از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 64

چکیده

 مقدمه: یکی از مسایل مهم در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری ارتقاء کیفیت آن است که مستلزم ارزشیابی مستمر است. لاگ بوک بعنوان یکی از موثرترین شیوه های ارزشیابی بالینی محسوب می گردد. مطالعه حاضر با هدف بررسی لاگ بوک در بخش های بالینی از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری زاهدان انجام شد.ر وش ها: در مطالعه مقطعی حاضر, 100 نفر از دانشجویان پرستاری و 24 نفر از اساتید دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان در سال تحصیلی 1396 به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. اطلاعات از طریق پرسشنامه پژوهشگر ساخته در دو بخش ویژگی های فردی و پرسشنامه لاگ بوک شامل 4 حیطه کیفیت, ضرورت, پیامدها و نحوه تکمیل لاگ بوک متشکل از 42 سوال و یک سوال باز پاسخ, جمع آوری شد. روایی صوری و محتوای پرسشنامه توسط اعضای هیات علمی دانشگاه تایید گردید. پایایی پرسشنامه به روش بازآزمایی محاسبه و با ضریب همبستگی 0.80 تایید گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون استنباطی (تی مستقل) تحت نرم افزار SPSS صورت گرفت.یافته ها: 87.5 درصد اساتید و 44 درصد دانشجویان استفاده از لاگ بوک را در واحدهای عملی ضروری می دانستند. بیش از 60 درصد اساتید و دانشجویان معتقد بودند که فعالیت های لاگ بوک منطبق بر نیاز دانشجویان نیست. 66.7 درصد اساتید و 59 درصد دانشجویان تکمیل دفترچه را روزانه انجام می دادند. میانگین نمره کل نظر اساتید از لاگ بوک 9.18±52.58 و دانشجویان 80.9±22.43 بود. تفاوت آماری معنی داری بین میانگین نمره دو گروه وجود داشت (0.001>p).نتیجه گیری: بر اساس یافته ها, در مجموع دیدگاه اساتید در خصوص لاگ بوک مثبت تر از دانشجویان بود, اما از آنجایی که لاگ بوک بایستی برطرف کننده نیازهای یادگیری دانشجویان باشد, بازنگری در محتوی آن به طور مستمر امری ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نجفی، فرشته، کرمان ساروی، فتیحه، میرمرتضوی، ماهان، و قیصران پور، حسینعلی. (1396). بررسی لاگ بوک در بخش های بالینی از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 9(3 )، 55-64. SID. https://sid.ir/paper/244455/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی فرشته، کرمان ساروی فتیحه، میرمرتضوی ماهان، قیصران پور حسینعلی. بررسی لاگ بوک در بخش های بالینی از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1396؛9(3 ):55-64. Available from: https://sid.ir/paper/244455/fa

    IEEE: کپی

    فرشته نجفی، فتیحه کرمان ساروی، ماهان میرمرتضوی، و حسینعلی قیصران پور، “بررسی لاگ بوک در بخش های بالینی از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 9، no. 3 ، pp. 55–64، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244455/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button