مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

816
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی خودارزیابی دانشجویان سال آخر رشته دندانپزشکی از مهارت های کسب شده بالینی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 70

چکیده

 مقدمه: خودارزیابی یکی از روش های محک مهارت های کسب شده بالینی توسط دانشجویان است. این مطالعه با هدف تعیین خودارزیابی دانشجویان سال آخر رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مهارت های کسب شده بالینی بر اساس برنامه آموزشی انجام شد.روش ها: در این مطالعه توصیفی - مقطعی مهارت های بالینی کلیه دانشجویان سال آخر رشته دندانپزشکی دانشکده رشت (34 نفر) در سال 1395 از طریق پرسشنامه محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفت. روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوایی و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ (0.8=a) تایید گردید. یافته ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های فریدمن و مجذور کای دو از طریق نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین نمره خود ارزیابی دانشجویان از مهارت بالینی (از 25 نمره) معادل 2.81±17.38 بود. نتایج نشان داد که نمره خود ارزیابی دانشجویان در بخش های مختلف بالینی تفاوت معنی داری دارد (0.001>P). بالاترین میانگین رتبه ای نمره در بخش جراحی دهان, فک و صورت (7.60) و کمترین در بخش ارتودنسی (2.76) بود.نتیجه گیری: خودارزیابی دانشجویان از مهارت های بالینی در بیشتر بخش ها خوب بود. امید است که با استفاده از روش های نوین تدریس در افزایش مهارت دانشجویان پیشرفت چشم گیر حاصل شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نژادشمسی، پویا، ذاکرجعفری، حمیدرضا، بصیرت، مریم، و ذاکرجعفری، ارسام. (1396). بررسی خودارزیابی دانشجویان سال آخر رشته دندانپزشکی از مهارت های کسب شده بالینی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 9(3 )، 65-70. SID. https://sid.ir/paper/244458/fa

    Vancouver: کپی

    نژادشمسی پویا، ذاکرجعفری حمیدرضا، بصیرت مریم، ذاکرجعفری ارسام. بررسی خودارزیابی دانشجویان سال آخر رشته دندانپزشکی از مهارت های کسب شده بالینی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1396؛9(3 ):65-70. Available from: https://sid.ir/paper/244458/fa

    IEEE: کپی

    پویا نژادشمسی، حمیدرضا ذاکرجعفری، مریم بصیرت، و ارسام ذاکرجعفری، “بررسی خودارزیابی دانشجویان سال آخر رشته دندانپزشکی از مهارت های کسب شده بالینی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 9، no. 3 ، pp. 65–70، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244458/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button