Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,470
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1392

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 38

چکیده

 مقدمه: آموزش و یادگیری, همواره به عنوان یک فرایند دو جانبه مطرح بوده است و سبک های یادگیری, که عادات پردازش اطلاعات دریافتی افراد می باشد, یکی از عوامل موثر در یادگیری است. توجه اساتید و برنامه ریزان در سطوح مختلف آموزش به سبک های یادگیری, موجب تسهیل فرایندهای آموزش و یادگیری خواهد شد. این مطالعه با هدف تعیین سبک های یادگیری دانشجویان علوم پزشکی گیلان در رشته های مختلف تحصیلی انجام شد.روش ها: این مطالعه توصیفی - مقطعی, بر روی 407 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشته های مختلف تحصیلی به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انجام گرفت. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و سیاهه سبک یادگیری کلب استفاده شد, که روایی و پایایی آن در مطالعات مختلف تائید شده بود. پس از جمع آوری اطلاعات با استفاده از نرم افزار Stata و بهرمندی از آمار توصیفی و آمار تحلیلی (آزمون مجذور کای و آنالیز واریانس یکطرفه), تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که میانگین سنی دانشجویان 22.71±3.62 سال بود. سبک یادگیری اکثر دانشجویان همگرا (50.4 درصد), و بعد از آن به ترتیب جذب کننده (19.9 درصد), انطباق یابنده (19.4 درصد) و واگرا (10.3 درصد) بود. سبک یادگیری همگرا در دانشجویان پزشکی بطور معنی داری بیشتر از سایر رشته ها بود, همچنین بین سبک های یادگیری دانشجویان با مقطع تحصیلی آنان ارتباط معنی داری وجود نداشت (P>0.06).نتیجه گیری: از آنجایی که سبک یادگیری دانشجویان با توجه به شرایط و دوره های مختلف تحصیلی می تواند متغیر باشد, لذا توجه بیشتر به این مساله و ایجاد تغییر در روشهای آموزش و تدریس این دانشجویان براساس سبک یادگیری آنان می تواند در بهبود هر چه بیشتر یادگیری فراگیران موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیرزاده، فیروز، حیدرزاده، آبتین، شیرازی، ماندانا، فرمانبر، ربیع اله، و منفرد، آرزو. (1393). بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1392. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 6(1)، 28-38. SID. https://sid.ir/paper/244465/fa

    Vancouver: کپی

    نصیرزاده فیروز، حیدرزاده آبتین، شیرازی ماندانا، فرمانبر ربیع اله، منفرد آرزو. بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1392. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1393؛6(1):28-38. Available from: https://sid.ir/paper/244465/fa

    IEEE: کپی

    فیروز نصیرزاده، آبتین حیدرزاده، ماندانا شیرازی، ربیع اله فرمانبر، و آرزو منفرد، “بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1392،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 6، no. 1، pp. 28–38، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244465/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا