مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,676
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

980
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نرم افزار آموزشی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 19

چکیده

 مقدمه: یادگیری الکترونیکی به عنوان یکی از انواع یادگیری خودمحور, یکی از پدیده های دنیای مدرن است که در عصر اطلاعات و در جامعه مبتنی بر دانش پا به عرصه وجود گذاشته است. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر نرم افزار آموزشی طراحی شده در مورد نحوه عملکرد فرد اسکراب و سیار در اتاق عمل, بر یادگیری مهارت های عملی دانشجویان اتاق عمل انجام گرفت.روش ها: این مطالعه نیمه تجربی, به روش سرشماری بر روی 60 دانشجوی ترم اول رشته کارشناسی اتاق عمل شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود, در سال های 1391 و 1392 به روش نمونه گیری تصادفی ساده به دو گروه کنترل (آموزش سنتی) و مداخله (آموزش سنتی به همراه نرم افزار) تقسیم شدند. اثربخشی نرم افزار آموزشی طراحی شده از طریق آزمون عملی و با استفاده از چک لیست مورد ارزیابی قرار گرفت. داده ها پس از ورود به نرم افزار آماری SPSS با استفاده از شاخص های مرکزی و پراکندگی و آزمون t و t زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: بر اساس نتایج, در آزمون عملی اول (قبل از مداخله) میانگین نمرات دانشجویان در گروه مداخله و کنترل تفاوت آماری معنی داری را نشان نداد, اما در میانگین نمرات آزمون عملی دوم (بعد از مداخله) در دانشجویان گروه مداخله اختلاف معنی داری مشاهده شد (P=0.002).نتیجه گیری: این پژوهش نشان داد که استفاده از نرم افزارهای آموزشی علاوه بر اینکه بر یادگیری دانشجویان موثر است, نمرات آن ها را در آزمون عملی به میزان چشم گیری افزایش داده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزایی جلیل، سعید، شهبازیان، بهاره، منتظری، اکرم السادات، و عباسی، علی. (1394). تاثیر نرم افزار آموزشی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(4)، 13-19. SID. https://sid.ir/paper/244508/fa

    Vancouver: کپی

    خزایی جلیل سعید، شهبازیان بهاره، منتظری اکرم السادات، عباسی علی. تاثیر نرم افزار آموزشی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1394؛7(4):13-19. Available from: https://sid.ir/paper/244508/fa

    IEEE: کپی

    سعید خزایی جلیل، بهاره شهبازیان، اکرم السادات منتظری، و علی عباسی، “تاثیر نرم افزار آموزشی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 7، no. 4، pp. 13–19، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button