مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه تاب آوری و سبک های دلبستگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 55

چکیده

 مقدمه: پیشرفت تحصیلی دانشجویان از جمله مسائل مهم در نظام آموزش عالی می باشد, که تحقق آن متاثر از عوامل مختلفی می باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه تاب آوری و سبک های دلبستگی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد.روش ها: پژوهش حاضر از نوع توصیفی - مقطعی بود که بر روی 285 نفر از دانشجویان پسر ساکن در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 94-93 انجام شد. نمونه ها به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه های روا و پایای سبک های دلبستگی بزرگسالان هازان و شیور (Hazan and Shaver) و مقیاس تاب آوری کونور و دیویدسون (Connor and Davidson) بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های همبستگی پیرسون, رگرسیون خطی چند متغیره از طریق نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که پیشرفت تحصیلی با سبک دلبستگی ایمن (r=0.34) و تاب آوری (r=0.42) همبستگی مثبت و معنی دار و در مقابل با سبک دلبستگی اجتنابی (r=-0.21) و سبک دلبستگی اضطرابی (r=-0.25) همبستگی منفی و معنی دار داشتند. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که متغیرهای پیش بین به طور معنی دار قادر به تبیین 0.22 از واریانس پیشرفت تحصیلی در دانشجویان بودند.نتیجه گیری: نتایج این تحقیق بیانگر اهمیت متغیرهای سبک دلبستگی و تاب آوری در پیش بینی پیشرفت تحصیلی در دانشجویان بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعادت، سجاد، اعتمادی، عذرا، و نیل فروشان، پریسا. (1394). رابطه تاب آوری و سبک های دلبستگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(4)، 46-55. SID. https://sid.ir/paper/244511/fa

    Vancouver: کپی

    سعادت سجاد، اعتمادی عذرا، نیل فروشان پریسا. رابطه تاب آوری و سبک های دلبستگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1394؛7(4):46-55. Available from: https://sid.ir/paper/244511/fa

    IEEE: کپی

    سجاد سعادت، عذرا اعتمادی، و پریسا نیل فروشان، “رابطه تاب آوری و سبک های دلبستگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 7، no. 4، pp. 46–55، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244511/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button