مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

319
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش آناتومی ترسیمی در ارتقاء کیفیت آموزش آناتومی دانشجویان پرستاری، مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 50

چکیده

 مقدمه: درس آناتومی برای اغلب دانشجویان به منزله یک درس غیرقابل درک, که به ذهن سپاری آن مشکل و فراموشی آن سریع اتفاق می افتد, تلقی می شود, لذا این مطالعه با هدف تعیین نقش آناتومی ترسیمی در ارتقاء کیفیت آموزش آناتومی در دانشجویان انجام شد.روش ها: مطالعه بصورت نیمه تجربی بر روی 380 نفر از دانشجویان پرستاری, مامایی و پیراپزشکی لنگرود در سال های 90-89 طی چهار نیمسال انجام شد. نمونه ها به روش تصادفی در هر کلاس به دو نیمه تقسیم شدند. جهت نیمی از دانشجویان هر کلاس صرفا از تدریس همزمان تئوری و عملی آناتومی, به کمک وسایل سمعی و بصری, جسد و مولاژ و جهت نیمی دیگر از دانشجویان همان کلاس (یعنی گروه تجربی) علاوه بر روش های مذکور, از ترسیم نیز استفاده شد. دیدگاه دانشجویان گروه تجربی نیز نسبت به این شیوه تدریس با استفاده از پرسشنامه ای که روایی صوری و محتوایی آن با نظر سنجی از همکاران محترم عضو هیات علمی دانشکده تایید شده بود, بررسی شد و نتایج حاصل با استفاده از آزمون های آمار توصیفی و استباطی (t مستقل) و از طریق نرم افزار Spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که فراگیران گروه تجربی میانگین نمره بالاتری نسبت به گروه دیگر کسب نمودند [(16±1.35) نسبت به (13±0.23)] که تفاوت معنادار بود (p=0.0317, t=2.14). در گروه تجربی 88.7 درصد ازدانشجویان, این روش تدریس را به میزان بسیار زیاد نسبت به روش های مرسوم ترجیح دادند. 63 درصد این روش را بسیار زیاد جذاب و 57 درصد نیز اعتقاد داشتند که این شیوه سبب افزایش مهارت آن ها در بخش بالین خواهد شد.نتیجه گیری: نتایج نشان داد ترسیم در امر یادگیری درس آناتومی دانشجویان به طور معنی دار موثر بوده است و اکثریت دانشحویان از این شیوه تدریس رضایت زیادی داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلی پورمقدم، فرخ، یعقوبی، یاسمن، سلملیان، زهره، هریالچی، کتایون، فرح پور، ریحانه، و حیدری، فاطمه. (1393). نقش آناتومی ترسیمی در ارتقاء کیفیت آموزش آناتومی دانشجویان پرستاری, مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 6(2)، 44-50. SID. https://sid.ir/paper/244549/fa

    Vancouver: کپی

    قلی پورمقدم فرخ، یعقوبی یاسمن، سلملیان زهره، هریالچی کتایون، فرح پور ریحانه، حیدری فاطمه. نقش آناتومی ترسیمی در ارتقاء کیفیت آموزش آناتومی دانشجویان پرستاری, مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1393؛6(2):44-50. Available from: https://sid.ir/paper/244549/fa

    IEEE: کپی

    فرخ قلی پورمقدم، یاسمن یعقوبی، زهره سلملیان، کتایون هریالچی، ریحانه فرح پور، و فاطمه حیدری، “نقش آناتومی ترسیمی در ارتقاء کیفیت آموزش آناتومی دانشجویان پرستاری, مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 6، no. 2، pp. 44–50، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244549/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button