مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

922
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی توسط دانشجویان با خودارزیابی آن ها

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 58

چکیده

 مقدمه: موضوع ارزشیابی عملکرد آموزشی اساتید فاکتور بسیار مهمی جهت برنامه ریزی و بهبود وضعیت آموزشی در دانشگاه ها می باشد. این مطالعه با هدف مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اساتید توسط دانشجویان با خودارزیابی اساتید انجام شد.روش ها: در این مطالعه که به روش توصیفی- تحلیلی در دانشکده بهداشت, تغذیه و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام شد. تعداد 31 نفر از اساتید به روش سرشماری انتخاب شدند که هر استاد علاوه بر خودارزیابی, توسط 10 دانشجو که به روش تصادفی انتخاب شده بود مورد ارزشیابی قرار گرفت به طوری که در کل, تعداد310 نفر دانشجو در مطالعه شرکت داشتند. برای جمع آوری داده ها دو پرسشنامه متناظر بر اساس مقیاس لیکرت استفاده شد. ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه های دانشجویان برابر 0.81 و برای پرسشنامه های اساتید برابر 0.87 بدست آمد و روایی پرسشنامه ها مورد تایید افراد آگاه و با تجربه تایید گردید. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون آماری t مستقل تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین کل و انحراف معیار نمرات خودارزیابی عملکرد آموزشی اساتید 40.82±7.52 بدست آمد درحالی که میانگین کل و انحراف معیار نمرات ارزشیابی عملکرد آموزشی اساتید, توسط دانشجویان 40.07±4.13 بدست آمد. نتایج نشان داد که میانگین نمره کل خودارزیابی اساتید بالاتر از میانگین کل نمره ارزشیابی آن ها توسط دانشجو بود اما نتایج تجزیه و تحلیل میانگین کل نمره از نظر دانشجویان و خودارزیابی اساتید بر اساس آزمون آماری t مستفل با هم تفاوت معنی داری وجود نداشت (p=0.38).نتیجه گیری: در راستای بهبود عملکرد آموزشی اساتید علاوه بر ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان, استفاده از روش خود ارزشیابی اساتید به عنوان یک روش مکمل توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدوی، سکینه، زارع، سودابه، و نعیمی، نیره. (1393). مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی توسط دانشجویان با خودارزیابی آن ها. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 6(2)، 51-58. SID. https://sid.ir/paper/244550/fa

    Vancouver: کپی

    مهدوی سکینه، زارع سودابه، نعیمی نیره. مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی توسط دانشجویان با خودارزیابی آن ها. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1393؛6(2):51-58. Available from: https://sid.ir/paper/244550/fa

    IEEE: کپی

    سکینه مهدوی، سودابه زارع، و نیره نعیمی، “مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی توسط دانشجویان با خودارزیابی آن ها،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 6، no. 2، pp. 51–58، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244550/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button