مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

909
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,309
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه خودکارآمدی و ناامیدی در دانش آموزان مقطع ابتدایی: یک مطالعه مقدماتی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 55

چکیده

 زمینه و هدف: خودکارآمدی و ناامیدی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی افراد است. پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین خودکارآمدی و ناامیدی در دانش آموزان ابتدایی انجام گردید.روش ها: مطالعه حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری دانش آموزان دختر و پسر دبستان محتشمی شهرستان تربت حیدریه بود و 89 دانش آموز دختر و پسر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار سنجش پرسشنامه خودکارآمدی شرر, مقیاس ناامیدی کازدین و اطلاعات جمعیت شناختی بود. تحلیل نتایج با نرم افزار SPSS نسخه 20 انجام شد.نتایج: میانگین و انحراف معیار خودکارآمدی و ناامیدی شرکت کنندگان در پژوهش به ترتیب 67.30±9.33, 4.69±2.01 بود. بین خودکارآمدی و ناامیدی در پسران همبستگی معناداری وجود نداشت (p=0.546, r=-0.13). از طرفی بین خودکارآمدی و ناامیدی در دختران همبستگی معکوس و معناداری بدست آمد (p=0.006, r=-0.48).نتیجه گیری: بر اساس نتایج احتمالا با بهبود شرایط خودکارآمدی میزان ناامیدی در دانش آموزان کاهش می یابد. اعمال روش های مناسب خودکارآمدی و غنی سازی محیط آموزشی و پرورشی دانش آموزان دراین زمینه مفید است. انجام مطالعات بیشتر در این حوزه پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عصاران، مهدی، تاتاری، مریم، و سیدمحرمی، ایمان. (1396). رابطه خودکارآمدی و ناامیدی در دانش آموزان مقطع ابتدایی: یک مطالعه مقدماتی. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، 5(2 )، 49-55. SID. https://sid.ir/paper/244632/fa

    Vancouver: کپی

    عصاران مهدی، تاتاری مریم، سیدمحرمی ایمان. رابطه خودکارآمدی و ناامیدی در دانش آموزان مقطع ابتدایی: یک مطالعه مقدماتی. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه[Internet]. 1396؛5(2 ):49-55. Available from: https://sid.ir/paper/244632/fa

    IEEE: کپی

    مهدی عصاران، مریم تاتاری، و ایمان سیدمحرمی، “رابطه خودکارآمدی و ناامیدی در دانش آموزان مقطع ابتدایی: یک مطالعه مقدماتی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، vol. 5، no. 2 ، pp. 49–55، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244632/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا