مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,104
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

640
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درمورد نظام ارزشیابی استاد مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 15

چکیده

 زمینه و هدف: نظر به وجود تناقضات در باب محاسن و معایب استفاده از روش ارزشیابی استاد از طریق نظرات دانشجویان, پژوهش حاضر با هدف تعیین نظرات و دیدگاه اساتید شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه نظام ارزشیابی فعلی اساتید انجام شده است.روش: این مطالعه بصورت کیفی با رویکرد تحلیل محتوی بر روی20 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه که به صورت هدفمند انتخاب شده بودند در سال 1392 انجام شد و با این تعداد به سطح اشباع رسید. داده ها از طریق فرم راهنمای مصاحبه حاوی با سه سوال اصلی و بصورت مصاحبه نیمه ساختارمند جمع آوری شد و با استفاده از فرایند پنج مرحله ای تحلیل محتوا به کمک نرم افزار Atlas ti مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته های حاصل از تحلیل مصاحبه ها منجر به ارائه 4 مضمون اصلی و 17 زیرمضمون گردید که عبارت بودند از: شفاف سازی هدف از انجام ارزشیابی(بعد اصلاحی/تنبیهی), اصلاح روش های ارزشیابی(تدوین بسته ارزشیابی ترکیبی, اصلاح فرم نظر سنجی و طراحی ابزارهای ارزشیابی), تعیین نقاط قوت و ضعف در به کارگیری هر روش (شامل نظرسنجی از دانشجو, مدیر گروه و معاون آموزشی, همکاران, فارغ التحصیلان و متخصصان, خودارزیابی و کارپوشه).نتیجه گیری: به نظر میرسد ضروری است به منظور ارزشیابی کامل و همه جانبه عملکرد اساتید ضمن شفاف سازی هدف از ارزشیابی و تاکید بر رویکرد سازنده آن به اصلاح روش ارزشیابی فعلی با استفاده از ترکیبی از فرم نظرسنجی از دانشجویان, مدیرگروه, معاون آموزشی, رئیس دانشکده, فارغ التحصیلان, کارپوشه, خروجی و نمرات دانشجویان, نقشه مشاهده کلاس و.... مبادرت گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باستانی، پیوند، امینی، میترا، طاهرنژاد، علی، و روح الهی، نیره السادات. (1393). دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درمورد نظام ارزشیابی استاد مطالعه کیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، 2(1)، 7-15. SID. https://sid.ir/paper/244778/fa

    Vancouver: کپی

    باستانی پیوند، امینی میترا، طاهرنژاد علی، روح الهی نیره السادات. دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درمورد نظام ارزشیابی استاد مطالعه کیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه[Internet]. 1393؛2(1):7-15. Available from: https://sid.ir/paper/244778/fa

    IEEE: کپی

    پیوند باستانی، میترا امینی، علی طاهرنژاد، و نیره السادات روح الهی، “دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درمورد نظام ارزشیابی استاد مطالعه کیفی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، vol. 2، no. 1، pp. 7–15، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244778/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button