مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

387
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت بندی شرکت های لبنی به کمک عناصر آمیخته بازاریابی براساس رضایت مندی مشتریان: مطالعه موردی شهرستان تبریز

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 109

کلیدواژه

دهگلان (دشت)Q1
کردستان (استان)Q1

چکیده

 افزایش رقابت, تنوع محصول و افزایش سطح آگاهی عموم باعث تحول اساسی در خواسته های مصرف کنندگان شده است. بنابراین, حفظ بازار فعلی و گسترش آن مستلزم کشف خواسته ها و جلب رضایت نسبی مشتریان از طریق ایجاد تغییرات لازم در نظام تولید, کیفیت, بازاریابی و فروش محصولات است. از این رو, در پژوهش حاضر, هفت شرکت لبنی به کمک عناصر آمیختة بازاریابی و بر اساس رضایت مندی مشتریان در شهرستان تبریز اولویت بندی شدند. بدین منظور, از روش تصمیم گیری چندمعیاره ترکیبی DEMATEL-ANP استفاده شد. نتایج نشان داد که از نظر مشتریان, «محصول» مهم ترین معیار در تأمین رضایت نسبی مشتریان بوده و معیارهای قیمت, مکان و ترویج در اولویت های بعدی جای دارند؛ همچنین, شرکت لبنی A1 رتبه اول را در تأمین رضایت نسبی مصرف کنندگان محصولات لبنی به خود اختصاص داد, شرکت های لبنی A2 وA3 نیز به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به دست آوردند و شرکت های A4, A6, A7 و A5 در رتبه های بعدی از لحاظ تأمین رضایت نسبی مشتریان محصولات لبنی قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیش بهار، اسماعیل، فردوسی، رویا، و حیاتی، باب اله. (1398). اولویت بندی شرکت های لبنی به کمک عناصر آمیخته بازاریابی براساس رضایت مندی مشتریان: مطالعه موردی شهرستان تبریز. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 27(107 )، 81-109. SID. https://sid.ir/paper/24493/fa

    Vancouver: کپی

    پیش بهار اسماعیل، فردوسی رویا، حیاتی باب اله. اولویت بندی شرکت های لبنی به کمک عناصر آمیخته بازاریابی براساس رضایت مندی مشتریان: مطالعه موردی شهرستان تبریز. اقتصاد کشاورزی و توسعه[Internet]. 1398؛27(107 ):81-109. Available from: https://sid.ir/paper/24493/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل پیش بهار، رویا فردوسی، و باب اله حیاتی، “اولویت بندی شرکت های لبنی به کمک عناصر آمیخته بازاریابی براساس رضایت مندی مشتریان: مطالعه موردی شهرستان تبریز،” اقتصاد کشاورزی و توسعه، vol. 27، no. 107 ، pp. 81–109، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24493/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button