مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ارتباطات غیرکلامی کودکان کم شنوای استفاده کننده از کاشت حلزون و سمعک

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف: بررسی اثر مهارت های غیرکلامی در کودکان استفاده کننده از کاشت حلزون در مقایسه با کودکان با شنوایی طبیعی است که آیا این مهارت همانند گفتار, دارای تاخیر و اختلال هست و آیا عمل کاشت حلزون در بهبود این مهارت ها تاثیری دارد.روش بررسی: پژوهش حاضر مطالعه ای مقایسه ای مورد- شاهدی بود. به روش نمونه گیری غیر تصادفی, 60 کودک دختر و پسر زیر سن هفت سال با شنوائی طبیعی, استفاده کننده از سمعک و کاشت حلزون بررسی شدند. آزمون مورد استفاده, آزمون اختلالات ارتباطی غیرکلامی Dyssemia بود. جهت تحلیل داده ها و مقایسه آنها از تحلیل واریانس Anova و آزمون Tukey استفاده شده است.یافته ها: تحلیلات آماری با خطای کمتر از یک درصد و p<0.000 نشان داد که مهارت های ارتباطی در کودکان استفاده کننده از کاشت حلزون نسبت به کودکان با آسیب شنوایی شدید تا عمیق, خیلی بهتر بوده و همچنین از نظر ارتباطات اجتماعی نزدیک به کودکان با شنوایی طبیعی بودند.نتیجه گیری: با بهبود شنوایی, کودکان می توانند در معرض ارتباطات اجتماعی و آموزش ها قرار گیرند. بنابراین, مهارت های کلامی و غیرکلامی آن ها بهبود خواهد یافت. همچنین پیشنهاد می شود والدین, کودک کم شنوای خود را بطور طبیعی همچون یک کودک شنوا در معرض محرکات کلامی و غیر کلامی مناسب قرار دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس نژاد، حمیده، طیرانی نیک نژاد، حمید، قاسمی، محمدمهدی، و جهانگیری، نادر. (1394). مقایسه ارتباطات غیرکلامی کودکان کم شنوای استفاده کننده از کاشت حلزون و سمعک. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، 4(3)، 66-73. SID. https://sid.ir/paper/245264/fa

    Vancouver: کپی

    عباس نژاد حمیده، طیرانی نیک نژاد حمید، قاسمی محمدمهدی، جهانگیری نادر. مقایسه ارتباطات غیرکلامی کودکان کم شنوای استفاده کننده از کاشت حلزون و سمعک. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد[Internet]. 1394؛4(3):66-73. Available from: https://sid.ir/paper/245264/fa

    IEEE: کپی

    حمیده عباس نژاد، حمید طیرانی نیک نژاد، محمدمهدی قاسمی، و نادر جهانگیری، “مقایسه ارتباطات غیرکلامی کودکان کم شنوای استفاده کننده از کاشت حلزون و سمعک،” علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، vol. 4، no. 3، pp. 66–73، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/245264/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button