مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,029
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر هشت هفته بازی درمانی بر تعادل کودکان10 تا 12 ساله کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 74

چکیده

 هدف: در اجتماع ما گروه وسیعی از کودکان و بزرگسالان هستند که به گونه ای خاص از لحاظ جنبه های فکری, جسمی, عاطفی و یا ویژگیهای رفتاری با دیگر همسالان خود تفاوت دارند. یکی از این اقشار آسیب پذیر کودکان کم توان ذهنی می باشند که به علت شرایط ذهنی و روانی ویژه در مقایسه با افراد سالم تحرک کمتری داشته و به همین علت دچار ضعفهای جسمانی-حرکتی می شوند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر هشت هفته برنامه بازی درمانی بر تعادل کودکان کم توان ذهنی بود. . روش بررسی: در این تحقیق نیمه تجربی, تعداد 30 نفر از کودکان کم توان ذهنی به طور تصادفی به دو گروه 15 نفره تجربی (با میانگین سنی2/8± 12/06, قد1/33± 145 سانتیمتر, وزن 1/38± 42/33 کیلوگرم) و کنترل ( با میانگین سنی 2/8± 12/26 سال, قد9/8± 144سانتیمتر, وزن 1/31± 43/66 کیلوگرم) تقسیم شدند. گروه تجربی یک دوره هشت هفته ای (سه جلسه در هفته) بازیهای تعادلی منتخب را انجام دادند, در این مدت, گروه کنترل هیچ گونه تمرین قدرتی و تعادلی را تجربه نکردند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Spss16 و برای بررسی اختلاف بین دو گروه از t مستقل در سطح0/05 استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که تعادل آزمودنیها در گروه تجربی در هر سه شاخص کلی, قدامی-خلفی, داخلی-خارجی در پیش آزمون و پس آزمون در گروه تجربی و نیز در مقایسه با گروه کنترل اختلاف معناداری داشتند (0/05≥ p). نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاضر نشان داد که برنامه بازی درمانی ارائه شده در این پژوهش می تواند در بهبود تعادل کودکان کم توان ذهنی تأثیر بسزایی داشته باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یلفانی، علی، جلالی، نرگس، غلامی بروجنی، بهنام، و احمدنژاد، لیلا. (1396). تأثیر هشت هفته بازی درمانی بر تعادل کودکان10 تا 12 ساله کم توان ذهنی. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، 6(1 )، 65-74. SID. https://sid.ir/paper/245418/fa

Vancouver: کپی

یلفانی علی، جلالی نرگس، غلامی بروجنی بهنام، احمدنژاد لیلا. تأثیر هشت هفته بازی درمانی بر تعادل کودکان10 تا 12 ساله کم توان ذهنی. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد[Internet]. 1396؛6(1 ):65-74. Available from: https://sid.ir/paper/245418/fa

IEEE: کپی

علی یلفانی، نرگس جلالی، بهنام غلامی بروجنی، و لیلا احمدنژاد، “تأثیر هشت هفته بازی درمانی بر تعادل کودکان10 تا 12 ساله کم توان ذهنی،” علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، vol. 6، no. 1 ، pp. 65–74، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/245418/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button