مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

418
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین راهبردهای کسب و کار، رقابت بازار و مدیریت سود در صنعت مواد غذایی و آشامیدنی ایران

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 238

چکیده

 شناسایی رابطه بین راهبردهای کسب و کار, رقابت بازار و مدیریت سود در شرکت های صنعت مواد غذایی و آشامیدنی پذیرفته شده در بورس اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین, با استفاده از نمونه آماری متشکل از 12 شرکت فعال در صنعت موردنظر طی بازه زمانی 1388 تا 1393 به بررسی این موضوع پرداخته شد. الگوسازی پژوهش رهیافت اقتصادسنجی با استفاده از داده های ترکیبی بوده است. در این راستا, از الگوی آثار تصادفی برای برازش الگو و از آزمون t برای تعیین معناداری ضرایب رگرسیون استفاده شد. بر اساس خروجی های حاصل از برآورد الگو, بین راهبردهای کسب و کار (راهبرد رهبری هزینه و راهبرد تمایز) و مدیریت سود واقعی رابطه منفی و معنادار وجود دارد و با در نظر گرفتن شدت رقابت در بازار محصولات, بین تعامل رقابت بازار و راهبرد رهبری هزینه با مدیریت سود واقعی رابطه ای معنادار وجود ندارد. در مقابل, با توجه به وجود رابطه منفی و معنادار میان راهبرد تمایز با مدیریت سود واقعی, نتایج به دست آمده حاکی از وجود رابطه منفی و معنادار میان تعامل رقابت بازار و راهبرد تمایز با مدیریت سود واقعی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاووسی کلاشمی، محمد، و شالچی تبریزی، سیامک. (1397). بررسی رابطه بین راهبردهای کسب و کار, رقابت بازار و مدیریت سود در صنعت مواد غذایی و آشامیدنی ایران. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 26(104 )، 215-238. SID. https://sid.ir/paper/24544/fa

    Vancouver: کپی

    کاووسی کلاشمی محمد، شالچی تبریزی سیامک. بررسی رابطه بین راهبردهای کسب و کار, رقابت بازار و مدیریت سود در صنعت مواد غذایی و آشامیدنی ایران. اقتصاد کشاورزی و توسعه[Internet]. 1397؛26(104 ):215-238. Available from: https://sid.ir/paper/24544/fa

    IEEE: کپی

    محمد کاووسی کلاشمی، و سیامک شالچی تبریزی، “بررسی رابطه بین راهبردهای کسب و کار, رقابت بازار و مدیریت سود در صنعت مواد غذایی و آشامیدنی ایران،” اقتصاد کشاورزی و توسعه، vol. 26، no. 104 ، pp. 215–238، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24544/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button