مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,049
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی آیرودینامیکی مجموعه فن و کمپرسور محوری موتور های توربوفن با نسبت کنار گذر دلخواه به روش انحنای خطوط جریان

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 58

چکیده

 در مقاله حاضر, روش انحنای خطوط جریان برای طراحی و تحلیل میدان جریان در هر یک از مجموعه های کمپرسور و فن محوری و همچنین قسمت داکت موتور توربوفن به کار گرفته شده است. در ابتدا, به کمک تحلیل یک بعدی بر اساس حل ردیف به ردیف جریان در امتداد شعاع میانی و بر اساس نسبت کنارگذر مورد نظر, هندسه نصف النهاری فن, کمپرسور و جداکننده و همچنین سرعت های محوری استخراج شده اند. این اطلاعات به عنوان اطلاعات ورودی برای اعمال روش انحنای خطوط جریان مورد استفاده قرار گرفته است. ورودی های دیگر برنامه شامل فشار و دمای کل ورودی به فن, دور محور, دبی جریان و نسبت فشار کل می باشند. در طراحی کمپرسور و داکت, فشار کل و دمای کل ورودی, بر اساس خروجی های فن به صورت متغیر از پایه تا نوک اعمال می شوند. از مدل های افت پروفیل, افت موج ضربه ای و افت درز نوک پره ها به منظور محاسبه تغییرات آنتروپی استفاده شده است. شکل هندسی پره کمپرسور از طریق ایجاد خط انحنای دایروی و انواع سهموی با درجه های مختلف و توزیع ضخامت بر اساس اطلاعات ضخامت ایرفویل های ناکا سری-6 حول آن صورت گرفته است. به منظور کسب اطمینان از صحت نتایج, خروجی های برنامه برای یک فن دو طبقه با نتایج تجربی مقایسه شده است. پس از آن تاثیر برخی کمیت های ورودی برنامه نظیر بار آیرودینامیکی و تعداد پره ها بر عملکرد آیرودینامیکی و شکل هندسی فن دو طبقه بررسی شده و در هر مورد حالت بهینه برای عملکرد فن انتخاب شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقوی زنوز، رضا، عباسی، ثاراله، و پیرنیا، علیرضا. (1392). طراحی آیرودینامیکی مجموعه فن و کمپرسور محوری موتور های توربوفن با نسبت کنار گذر دلخواه به روش انحنای خطوط جریان. مکانیک سیالات و آیرودینامیک، 2(1 (پیاپی 7))، 47-58. SID. https://sid.ir/paper/245558/fa

    Vancouver: کپی

    تقوی زنوز رضا، عباسی ثاراله، پیرنیا علیرضا. طراحی آیرودینامیکی مجموعه فن و کمپرسور محوری موتور های توربوفن با نسبت کنار گذر دلخواه به روش انحنای خطوط جریان. مکانیک سیالات و آیرودینامیک[Internet]. 1392؛2(1 (پیاپی 7)):47-58. Available from: https://sid.ir/paper/245558/fa

    IEEE: کپی

    رضا تقوی زنوز، ثاراله عباسی، و علیرضا پیرنیا، “طراحی آیرودینامیکی مجموعه فن و کمپرسور محوری موتور های توربوفن با نسبت کنار گذر دلخواه به روش انحنای خطوط جریان،” مکانیک سیالات و آیرودینامیک، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7)، pp. 47–58، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/245558/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button