مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,506
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

979
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

قدرت بازار محصول و نقد شوندگی بازار سهام

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 36

چکیده

 بر اساس پیش بینی های موجود در نوشتار, قیمت سهام شرکتیکهقدرتبازار محصول بیشتری دارد, حساسیت کمتری به جریان سفارش معاملات سهام نشان میدهد که این امر به نوبهخود به نقدشوندگی بیشتر در بازار سهام منجر می شود. در این مقاله پیش بینی فوق در یک نمونه از 75 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره 1388 تا 1391 و با استفاده از سه معیار مختلف نقدناشوندگی (معیار آمیهود, شکاف قیمت نسبی و شکاف قیمت موثر) آزموده شد. نتایج حاصل از رگرسیون های ترکیبی (پنل) نشان داد نقدشوندگی سهام به تناسب سهم بازار (شاخص اول قدرت بازار محصول) افزایش می یابد. یافته ها همچنین نشان می دهد نسبت سود عملیاتی (شاخص دوم قدرت بازار محصول), رابطه معنادار و منطبق با نظریه با نقدشوندگی بازار سهام ندارد. به نظر می رسد نام آوری شرکت ها در بازار محصول (به لحاظ سهم بازار) بیش از سودآوری, موجب افزایش نقدشوندگی سهام آن ها می شود. سایر نتایج نشان می دهد تبلیغات در بازار محصول تاثیری مستقیم در نقدشوندگی در بازار سهام ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمانی، علی، و حاجی مرادخانی، حدیثه. (1396). قدرت بازار محصول و نقد شوندگی بازار سهام. مدیریت دارایی و تامین مالی، 5(2 (پیاپی 17) )، 21-36. SID. https://sid.ir/paper/245638/fa

    Vancouver: کپی

    رحمانی علی، حاجی مرادخانی حدیثه. قدرت بازار محصول و نقد شوندگی بازار سهام. مدیریت دارایی و تامین مالی[Internet]. 1396؛5(2 (پیاپی 17) ):21-36. Available from: https://sid.ir/paper/245638/fa

    IEEE: کپی

    علی رحمانی، و حدیثه حاجی مرادخانی، “قدرت بازار محصول و نقد شوندگی بازار سهام،” مدیریت دارایی و تامین مالی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 17) ، pp. 21–36، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/245638/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button