Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

883
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

679
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی موانع و محدودیت های استقرار بازاریابی رابطه مند در صنعت گردشگری با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چندمعیاره فازی

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 130

چکیده

 شدت رقابت, بسیاری از صنایع و به ویژه صنعت گردشگری را ناگزیر به پذیرش پارادایم جدید بازاریابی, یعنی بازاریابی رابطه مند نموده است. در این محیط متلاطم, صنایع گردشگری مجبورند شیوه واکنش خود به بازار را تغییر دهند؛ لذا دور از انتظار نخواهد بود که هنگام اجرای برنامه های بازاریابی رابطه مند, موانع متعددی بر سر راه اجرای آن قرار گیرد. بنابراین تحقیق حاضر, به بررسی و شناسایی موانع اجرای بازاریابی رابطه مند در صنعت گردشگری می پردازد و میزان اهمیت هر یک از این موانع را مشخص می نماید. این پژوهش از حیث هدف, کاربردی است و برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه با خبرگان و پرسشنامه استفاده نموده است. نتایج حاصل از بررسی مبانی نظری, پنج عامل فردی, سازمانی, مدیریتی, انگیزشی و ساختاری را به عنوان موانع اصلی بازاریابی رابطه مند معرفی کرده است. پس از شناسایی عوامل, با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی و بر اساس نظرات اخذ شده از خبرگان صنعت گردشگری استان یزد, موانع مذکور رتبه بندی گردید. نتایج به دست آمده نشان می دهد موانع انگیزشی دارای بیشترین اهمیت محسوب می شود و موانع سازمانی, فردی, ساختاری و مدیریتی در رتبه های بعدی قرار دارند. در نهایت مولفه های مربوط به هر یک از موانع مذکور نیز رتبه بندی گردیدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی نسب، سیدمحمد، کنجکاومنفرد، امیررضا، و زحمت کش سردوراهی، علی. (1391). واکاوی موانع و محدودیت های استقرار بازاریابی رابطه مند در صنعت گردشگری با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چندمعیاره فازی. برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 1(2)، 113-130. SID. https://sid.ir/paper/245964/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی نسب سیدمحمد، کنجکاومنفرد امیررضا، زحمت کش سردوراهی علی. واکاوی موانع و محدودیت های استقرار بازاریابی رابطه مند در صنعت گردشگری با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چندمعیاره فازی. برنامه ریزی و توسعه گردشگری[Internet]. 1391؛1(2):113-130. Available from: https://sid.ir/paper/245964/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد طباطبایی نسب، امیررضا کنجکاومنفرد، و علی زحمت کش سردوراهی، “واکاوی موانع و محدودیت های استقرار بازاریابی رابطه مند در صنعت گردشگری با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چندمعیاره فازی،” برنامه ریزی و توسعه گردشگری، vol. 1، no. 2، pp. 113–130، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/245964/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا