Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,292
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

760
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبرد بهبود خدمات بانکداری خرد در دفاتر خدمات بانکی روستایی (ICT) پست بانک ایران

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 109

چکیده

 مدتی است پست بانک ایران, یکی از بانک های دولتی در عرصه رقابت, در کسب و کاری جدید به نام خرده بانکداری در قالب دفاتر خدمات بانکی وارد شده است. برای سنجش امکان توسعه منطقی این کسب و کار, به بررسی و تدوین برنامه ای راهبردی نیاز است. در مقاله حاضر, تلاش می شود با استفاده از داده های موجود در پست بانک و بهره گیری از مدل های برنامه ریزی راهبردی از دیدگاه علمی, امکان سنجی لازم برای این فرایند توسعه بانک تبیین گردد. از این رو, با بهره گیری از مدل SWOT, و انجام مقایسه و کمک های حمایتی ابزار IT/IS , امکان تصمیم گیری بهینه در این زمینه فراهم می شود. ابتدا پیشینه پژوهش درباره پست بانک ایران و برخی منابع معتبر علمی مورد بررسی قرار می گیرد. سپس هدف پژوهش, ضرورت آن, روش و مدل پژوهش بیان می شود. داده های مربوط از منابع اطلاعاتی موجود, یعنی مدیران, کارشناسان و خبرگان دفاتر ICT روستایی در پست بانک ایران و برخی واحدهای ستادی و اجرایی جمع بندی می شود و مورد تحلیل قرار می گیرد. نتایج حاصل از پردازش داده ها با ابزار آماری استاندارد, آزمون و تحلیل گردیده, در ماتریس SWOT بیان شده و راهبردهای حاصل, با توجه به تحلیل انجام شده و اولویت بندی تعیین گردیده است. در بخش نتیجه گیری, طبق تحلیل SWOT, شاخص های ضعف بیشترین اهمیت را از دیدگاه پاسخ دهندگان دارند و مدیریت پست بانک باید به منظور تقویت ضعف ها به میزان بسیاری تلاش کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سرآبادانی، ابوالقاسم، زندی، رسول، و جانفزا، فاطمه. (1390). راهبرد بهبود خدمات بانکداری خرد در دفاتر خدمات بانکی روستایی (ICT) پست بانک ایران. فرآیند مدیریت و توسعه، 24(75)، 95-109. SID. https://sid.ir/paper/246212/fa

    Vancouver: کپی

    سرآبادانی ابوالقاسم، زندی رسول، جانفزا فاطمه. راهبرد بهبود خدمات بانکداری خرد در دفاتر خدمات بانکی روستایی (ICT) پست بانک ایران. فرآیند مدیریت و توسعه[Internet]. 1390؛24(75):95-109. Available from: https://sid.ir/paper/246212/fa

    IEEE: کپی

    ابوالقاسم سرآبادانی، رسول زندی، و فاطمه جانفزا، “راهبرد بهبود خدمات بانکداری خرد در دفاتر خدمات بانکی روستایی (ICT) پست بانک ایران،” فرآیند مدیریت و توسعه، vol. 24، no. 75، pp. 95–109، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا