مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,538
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

946
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مسوولیت ناشی از تبلیغات خلاف واقع

صفحات

 صفحه شروع 569 | صفحه پایان 599

چکیده

 امروزه تبلیغات بخش مهمی از همه گونه تجارت است. استفاده از اطلاعات غلط در تبلیغات معمولا سبب گمراهی مصرف کننده و دیگر رقبا خواهد شد. تردیدی نیست که در این شرایط, مصرف کننده نیازمند حمایت است. با این حال مشخص نیست که چه راهکاری برای حمایت از مصرف کننده و جبران زیان وی در دسترس است, آیا وی حق فسخ قرارداد را دارد یا باید با حفظ کالای خریداری شده, بر عرضه کننده دعوای مسوولیت مدنی اقامه نموده, مطالبه خسارت کند؟ از سوی دیگر این پرسش نیز مطرح است که رسانه پخش کننده تبلیغات و نیز سازنده آگهی تبلیغاتی را تا چه حد می توان در برابر مصرف کننده مسوول دانست؟ تبلیغات خلاف واقع ممکن است علاوه بر مصرف کنندگان, سبب زیان رقبای تجاری سفارش دهنده آگهی نیز بشود. در این حالت نیز این پرسش مطرح است که آیا رقبایی که از تبلیغات خلاف واقع زیان دیده اند, حق اقامه دعوای مسوولیت مدنی بر تبلیغ کننده را دارند یا خیر؟

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عادل، مرتضی، و شمس الهی، محسن. (1395). مسوولیت ناشی از تبلیغات خلاف واقع. مطالعات حقوق تطبیقی، 7(2 )، 569-599. SID. https://sid.ir/paper/246339/fa

    Vancouver: کپی

    عادل مرتضی، شمس الهی محسن. مسوولیت ناشی از تبلیغات خلاف واقع. مطالعات حقوق تطبیقی[Internet]. 1395؛7(2 ):569-599. Available from: https://sid.ir/paper/246339/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی عادل، و محسن شمس الهی، “مسوولیت ناشی از تبلیغات خلاف واقع،” مطالعات حقوق تطبیقی، vol. 7، no. 2 ، pp. 569–599، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246339/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button