مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,287
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,241
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی و ابعاد آن بر کارآفرینی زنان (مطالعه موردی، انجمن زنان مدیر کارآفرین)

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 68

چکیده

 موضوع کارآفرینی زنان امروزه یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در حوزه مطالعات کارآفرینی است. بیش تر مطالعات انجام گرفته در زمینه کارآفرینی زنان متمرکز بر ویژگی های شخصیتی زنان کارآفرین و نیز محدودیت ها, موانع و چالش های پیش روی این زنان بوده است و می توان گفت ساختارهای احاطه شده اجتماعی در این میان, به عنوان عاملی مهم, کمتر مورد توجه قرار گرفته است. لذا این پژوهش به مطالعه نقش سرمایه اجتماعی در کارآفرینی زنان پرداته است. هدف اصلی این پژوهش عبارت است از بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی و ابعاد آن بر کارآفرینی زنان. برای دستیابی به این هدف, فرضیه اصلی به صورت تاثیر سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی زنان تعریف شد. جامعه آماری این پژوهش 61 نفر از زنان عضو انجمن زنان مدیر کارآفرین است و داده های حاصله با استفاده از نرم افزار آماری Spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. هم چنین برای دستیابی به تحلیل, تبیین و ارائه راهکار, حجم نمونه ای متشکل از 10 نفر از زنان کارآفرین انتخاب شد که پاسخ دهندگان و به پرسش هایی در قالب مصاحبه نیمه ساختار یافته پاسخ گفتند.یافته های پژوهش حاکی از آن است که رابطه مثبت و معناداری میان سرمایه اجتماعی و هر سه بعد آن (ساختاری, رابطه ای و شناختی) با کارآفرینی زنان برقرار است و در بررسی این که کدام یک از ابعاد سرمایه اجتماعی بیش ترین تاثیر را بر کارآفرینی زنان دارند, مشخص شد که در میان ابعاد سرمایه اجتماعی, بعد ساختاری دارای بالاترین تاثیر بر کارآفرینی زنان است و پس از آن بعد شناختی قرار دارد و بعد رابطه ای دارای کمترین تاثیر بر کارآفرینی زنان است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ربیعی، علی، و سرابی، سولماز. (1392). بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی و ابعاد آن بر کارآفرینی زنان (مطالعه موردی, انجمن زنان مدیر کارآفرین). مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، 1(4)، 33-68. SID. https://sid.ir/paper/246464/fa

Vancouver: کپی

ربیعی علی، سرابی سولماز. بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی و ابعاد آن بر کارآفرینی زنان (مطالعه موردی, انجمن زنان مدیر کارآفرین). مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی[Internet]. 1392؛1(4):33-68. Available from: https://sid.ir/paper/246464/fa

IEEE: کپی

علی ربیعی، و سولماز سرابی، “بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی و ابعاد آن بر کارآفرینی زنان (مطالعه موردی, انجمن زنان مدیر کارآفرین)،” مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، vol. 1، no. 4، pp. 33–68، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246464/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا