مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

758
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر تبلیغات تله شاپینگ در دو شبکه بازار و جم تی وی بر اقدام به خرید بانوان شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 173

چکیده

 این مقاله حاصل پژوهشی است که به نقش تبلیغات تله شاپینگ شبکه «بازار» و شبکه «جم تی وی» بر اقدام به خرید بانوان تهرانی پرداخته است.در این پژوهش سه دسته متغیر مستقل که عبارتند از متغیرهای تفاوت فردی, متغیرهای موقعیتی و متغیرهای محرک, شناسایی شدند و نقش هریک از این عوامل در رویارویی با تبلیغات, ضربه خرید و در نهایت اقدام به خرید بررسی شد. روش این تحقیق پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه است. حجم نمونه 400 پاسخ گو در نظر گرفته شد که با استفاده از شیوه گلوله برفی از میان بانوان تهرانی بالای 18 سال انتخاب شدند.نتایج نشان داد میزان اقدام به خرید محصولات تبلیغات تله شاپینگ از سطح بالایی برخوردار نیست. با این وجود, رابطه معناداری میان ضربه خرید و اقدام به خرید مشاهده شد. هم چنین احتمال وجود رابطه میان متغیرهای تفاوت فردی و متغیرهای محرک با رویارویی با تبلیغات و ایجاد ضربه خرید و در نهایت اقدام به خرید تایید شد. هم چنین مشاهده شد که داشتن زمان و پول کافی بر رویارویی باتبلیغات تله شاپینگ و ایجاد ضربه خرید تاثیرگذار نیست. علاوه براین نتایج نشان می دهد که تفاوت معناداری میان خرید از شبکه بازار و شبکه جم تی وی وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رسولی، محمدرضا، و طالب لو، راضیه. (1392). بررسی تاثیر تبلیغات تله شاپینگ در دو شبکه بازار و جم تی وی بر اقدام به خرید بانوان شهر تهران. مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، 2(2)، 145-173. SID. https://sid.ir/paper/246563/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی محمدرضا، طالب لو راضیه. بررسی تاثیر تبلیغات تله شاپینگ در دو شبکه بازار و جم تی وی بر اقدام به خرید بانوان شهر تهران. مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی[Internet]. 1392؛2(2):145-173. Available from: https://sid.ir/paper/246563/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا رسولی، و راضیه طالب لو، “بررسی تاثیر تبلیغات تله شاپینگ در دو شبکه بازار و جم تی وی بر اقدام به خرید بانوان شهر تهران،” مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، vol. 2، no. 2، pp. 145–173، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246563/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button