مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

971
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت پایبندی به هویت فرهنگی اعضای شبکه اجتماعی فیس بوک، مطالعه موردی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های علوم انسانی دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 198

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف اصلی این نوشتار، بررسی وضعیت پایبندی به هویت فرهنگی اعضای شبکه اجتماعی فیس بوک با مطالعه موردی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های علوم انسانی دانشگاه تهران است.مقاله حاضر این مساله را بررسی می کند که وضعیت پایبندی دانشجویان عضو شبکه اجتماعی فیس بوک، با توجه به مولفه ها و شاخص های هویت فرهنگی در فیس بوک چگونه است؟ این مقاله از نوع اکتشافی و حاصل یک پژوهش پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های علوم انسانی دانشگاه تهران است. تکنیک گردآوری اطلاعات این پژوهش پرسش نامه و نظریه های مورد استفاده ساختارگرایی آنتونی گیدنز و بازنمایی استوارت هال است. یافته های پژوهش بیان کننده آن است که در جامعه مورد بررسی عضویت و مشارکت زنان مجرد در رده سنی 20 تا 22 سال در مقایسه با مردان در فیس بوک بیش تر است. احساس تعلق به خط و زبان فارسی، دوستی بر اساس ارزش ها و هنجارها، انتخاب شیوه پوشش وآرایش مطابق ارزش ها و هنجارها، احترام به فرهنگ و ملیت های مختلف در یادداشت ها و نظرها در فیس بوک حکایت از پایبندی دانشجویان به هویت فرهنگی در فیس بوک دارد و از سوی دیگر عدم توافق دانشجویان برتعلق شان به هنجارهای دینی- ملی و تمایل کم آن ها در استفاده از نشانه ها و احادیث دینی، علاقه مندی به یادگیری اصطلاحات زبانی رایج در فیس بوک حکایت از عدم پایبندی دانشجویان به هویت فرهنگی دارد که نشان دهنده این است که محتوای هویت فرهنگی دانشجویان در فیس بوک در محک ارزیابی، تغییر، مقایسه و انتخاب واقع می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قبادی، علیرضا، و مهری، زهرا. (1392). بررسی وضعیت پایبندی به هویت فرهنگی اعضای شبکه اجتماعی فیس بوک, مطالعه موردی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های علوم انسانی دانشگاه تهران. مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، 2(2)، 175-198. SID. https://sid.ir/paper/246565/fa

    Vancouver: کپی

    قبادی علیرضا، مهری زهرا. بررسی وضعیت پایبندی به هویت فرهنگی اعضای شبکه اجتماعی فیس بوک, مطالعه موردی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های علوم انسانی دانشگاه تهران. مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی[Internet]. 1392؛2(2):175-198. Available from: https://sid.ir/paper/246565/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا قبادی، و زهرا مهری، “بررسی وضعیت پایبندی به هویت فرهنگی اعضای شبکه اجتماعی فیس بوک, مطالعه موردی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های علوم انسانی دانشگاه تهران،” مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، vol. 2، no. 2، pp. 175–198، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246565/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button