مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,141
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی تاثیر الگوهای مصرف تلویزیون داخلی و ماهواره ای بر میزان اعتماد اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 50

چکیده

 اعتماد همواره یکی از مهم ترین موضوعات در تحقیقات سرمایه اجتماعی محسوب می شود و اهمیت آن به طور گسترده ای از سوی نظریه پردازان سیاسی و اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است. در پژوهش حاضر سعی شده است که به بررسی تاثیر میزان مصرف رسانه ای, بر میزان اعتماد اجتماعی پرداخته شود. این پژوهش با روش پیمایش انجام شده است. جامعه آماری تحقیق, شامل تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در پردیس دانشگاه مازندران در سال تحصیلی 91-92 بوده اند که تعداد 400 نفر بر اساس نمونه گیری طبقه ای متناسب انتخاب و پرسش نامه های خود اجرا در میان آن ها توزیع شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که گر چه میان میزان تماشای تلویزیون داخلی با اعتماد اجتماعی رابطه معنا داری وجود ندارد, میزان تماشای تلویزیون ماهواره ای, رابطه معکوسی با اعتماد اجتماعی داشته است. هم چنین, متغیر های میزان فعالیت در انجمن های داوطلبانه, هنجار معامله متقابل, نگرش مثبت نسبت به اجرای قانون و احساس عدالت با اعتماد اجتماعی, رابطه مثبت داشته اند. به علاوه, نتایج تحلیل رگرسیونی نشان می دهد که متغیر احساس عدالت قوی ترین متغیر پیش بینی کننده میزان اعتماد اجتماعی است و پس از آن, متغیر هنجار معامله متقابل در رتبه بعدی قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ریاحی، محمداسماعیل، رازقی، نادر، و اسکندری، سمانه. (1393). بررسی تطبیقی تاثیر الگوهای مصرف تلویزیون داخلی و ماهواره ای بر میزان اعتماد اجتماعی. مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، 2(4)، 27-50. SID. https://sid.ir/paper/246604/fa

    Vancouver: کپی

    ریاحی محمداسماعیل، رازقی نادر، اسکندری سمانه. بررسی تطبیقی تاثیر الگوهای مصرف تلویزیون داخلی و ماهواره ای بر میزان اعتماد اجتماعی. مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی[Internet]. 1393؛2(4):27-50. Available from: https://sid.ir/paper/246604/fa

    IEEE: کپی

    محمداسماعیل ریاحی، نادر رازقی، و سمانه اسکندری، “بررسی تطبیقی تاثیر الگوهای مصرف تلویزیون داخلی و ماهواره ای بر میزان اعتماد اجتماعی،” مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، vol. 2، no. 4، pp. 27–50، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246604/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا