مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,335
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

949
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رسانه ها در جهاد اقتصادی ورزش قهرمانی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 19

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف تبیین نقش انواع رسانه ها به عنوان یکی از ابزار موثر در جهاد اقتصادی در عرصه ورزش, مبتنی بر هشت راهکار منتخب توسعه ورزش قهرمانی کشور انجام گرفت. دیدگاه 75نفر از 104 نفر دستاندرکاران فدراسیون های ورزشی که بر اساس جدول حجم نمونه کوهن انتخاب شده بودند جمع آوری شد. ابزار اندازه گیری پرسش نامه 56 سوالی محقق ساخته با روش دلفی بود. روایی پرسش نامه به شکل صوری و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 0.87 تایید گردید. برای اولویت بندی میزان نقش هر یک از هفت نوع رسانه در راهکارهای هشت گانه, توسعه ورزش قهرمانی و برای تعیین سهم هر یک از رسانه ها در هشت راهکار توسعه ورزش از آزمون کروسکال والیس بهره گرفته شد. بر اساس یافته های تحقیق, رسانه های نوشتاری بیشترین نقش را در توسعه ورزش زنان و رسانه های دیداری نوین (اینترنت, ....) بیشترین نقش را در پیشرفت بازاریابی, توسعه علمی ورزش, میزبانی رقابت های بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی داشته است. همچنین رسانه های دیداری, بیشترین نقش را در شایسته سالاری و تخصص گرایی, جذب سرمایه گذاری داخلی و خصوصی سازی داشته اند. از طرفی, رسانه ها می توانند بیشترین نقش را در جذب سرمایه های خارجی و سپس به ترتیب در میزبانی رقابت های بین اللملی و بازاریابی ورزشی ایفا می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ظهرابی، فاطمه، صابونچی، رضا، و رهام، مهدیه. (1391). نقش رسانه ها در جهاد اقتصادی ورزش قهرمانی. مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش، 1(1)، 13-19. SID. https://sid.ir/paper/246953/fa

    Vancouver: کپی

    ظهرابی فاطمه، صابونچی رضا، رهام مهدیه. نقش رسانه ها در جهاد اقتصادی ورزش قهرمانی. مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش[Internet]. 1391؛1(1):13-19. Available from: https://sid.ir/paper/246953/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه ظهرابی، رضا صابونچی، و مهدیه رهام، “نقش رسانه ها در جهاد اقتصادی ورزش قهرمانی،” مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش، vol. 1، no. 1، pp. 13–19، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246953/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا