مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,513
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

946
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه خودکارآمدی با سبک مدیریت کلاس معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش هوش هیجانی و خودکارآمدی برسبک مدیریت کلاس درس معلمان تربیت بدنی بود. به همین منظور نمونه ای مشتمل بر 250 نفر از جامعه 1700 نفری معلمان تربیت بدنی مناطق 22گانه سازمان آموزش و پرورش شهر تهران به روش نمونه گیری خوشه ای طبقه ای از بین معلمان زن و مرد پنج منطقه انتخاب شدند. سپس پرسشنامه های خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی (مارتین, 2003), هوش هیجانی شوت و همکاران (1998), روش های مدیریت کلاس معلمان تربیت بدنی (مک کورماک, 1997) و اطلاعات دموگرافیک بطور همزمان در مورد افراد نمونه به اجرا درآمد. داده های جمع آوری شده برای انجام تجزیه و تحلیل با استفاده از نرم افزار SPSS داده پردازی شد که با توجه به سوالات و فرضیات پژوهش, از آزمون های رگرسیون چند متغیری برای تعیین قوت پیش بینی مولفه های هوش هیجانی و خودکارآمدی در برآورد ابعاد مدیریت کلاس و آزمون t برای گروه های مستقل زنان و مردان استفاده شد. نتایج این بررسی نشان داد که هر سه فرضیه پژوهش که در مورد پیش بینی سبک های مدیریتی حمایتی, اصلاحی و پیشگیرانه معلمان بودند در سطح آماری (p<0.05) مورد تایید قرار گرفته و متغیرهای هوش هیجانی و خودکارآمدی از قدرت پیش بینی معتبری برای تبیین سبک مدیریتی معلمان تربیت بدنی برخوردارند. همچنین بین معلمان زن و مرد در هر سه سبک مدیریتی (حمایتی, اصلاحی و پیشگیرانه) تفاوت معناداری وجود نداشت. اما در برخی ابعاد هوش هیجانی و خودکارآمدی تفاوت معنادار مشاهده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، محمدرضا، کتابیان، شهره، و خداداد، شعله. (1391). رابطه خودکارآمدی با سبک مدیریت کلاس معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران. مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش، 1(1)، 21-22. SID. https://sid.ir/paper/246956/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی محمدرضا، کتابیان شهره، خداداد شعله. رابطه خودکارآمدی با سبک مدیریت کلاس معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران. مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش[Internet]. 1391؛1(1):21-22. Available from: https://sid.ir/paper/246956/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا اسماعیلی، شهره کتابیان، و شعله خداداد، “رابطه خودکارآمدی با سبک مدیریت کلاس معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران،” مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش، vol. 1، no. 1، pp. 21–22، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246956/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا