مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

600
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش آموزش های قبل و ضمن خدمت بر میزان خودکارآمدی دانشجویان و مدرسان در به کارگیری اینترنت

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 44

چکیده

 از آنجا که برای رشد علمی و حرفه ای مدرسان و دانشجویان مراکز تربیت معلم دست یابی به مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و به ویژه اینترنت ضرورتی انکارناپذیر محسوب می شود, در پژوهش حاضر نقش آموزش های قبل و ضمن خدمت بر میزان خودکارآمدی دانشجویان و مدرسان مراکز تربیت معلم شهر اصفهان در به کارگیری اینترنت بررسی شده است. این پژوهش توصیفی پیمایشی است و جامعه آماری دانشجویان و مدرسان مراکز تربیت معلم شهر اصفهان را شامل می شود. حجم نمونه محاسبه شده برای دانشجویان 180 نفر و برای مدرسان سی نفر بود که به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته است. برای سنجش روایی ابزار اندازه گیری این پژوهش از روایی محتوایی استفاده شد و ضریب پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 0.94 محاسبه شد. نتایج نشان داد که نقش آموزش های قبل و ضمن خدمت بر میزان خودکارآمدی دانشجویان و مدرسان در استفاده از اینترنت بیش از سطح متوسط است. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که بین نظرهای هر دو گروه دانشجویان و مدرسان هم سویی زیادی وجود دارد. دلیل این هم سویی این است که درصد زیادی از دانشجویانی که در مراکز تربیت معلم تحصیل می کنند در مقطع کارشناسی هستند. بیشتر آنها پس از دوره کاردانی در مراکز آموزشی به عنوان معلم مشغول به کار شده اند. تجربه آنها در تدریس باعث شده است که به اهمیت نقش آموزش های ضمن خدمت در زمینه فناوری اطلاعات پی ببرند و مدرسین هم که به اقتضای شغل خود که متضمن اشتغال به آموزش و پژوهش است اهمیت فناوری اطلاعات را بیش از متوسط ارزیابی کرده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زمانی، بی بی عشرت، محمدی، رامین، و ببری، حسن. (1391). نقش آموزش های قبل و ضمن خدمت بر میزان خودکارآمدی دانشجویان و مدرسان در به کارگیری اینترنت. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، 1(1)، 33-44. SID. https://sid.ir/paper/246968/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی بی بی عشرت، محمدی رامین، ببری حسن. نقش آموزش های قبل و ضمن خدمت بر میزان خودکارآمدی دانشجویان و مدرسان در به کارگیری اینترنت. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی[Internet]. 1391؛1(1):33-44. Available from: https://sid.ir/paper/246968/fa

    IEEE: کپی

    بی بی عشرت زمانی، رامین محمدی، و حسن ببری، “نقش آموزش های قبل و ضمن خدمت بر میزان خودکارآمدی دانشجویان و مدرسان در به کارگیری اینترنت،” مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، vol. 1، no. 1، pp. 33–44، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246968/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button