مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,375
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

763
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش فاوا در موفقیت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف از اجرای پژوهش حاضر, بررسی تاثیر فاوا بر موفقیت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش پسرانه شهر سروآباد از دیدگاه دانش آموزان و معلمان بود تا رهیافت این امر, شناسایی جامع وضع موجود به منظور تقویت نقاط قوت و رفع کاستی ها باشد. روش پژوهش, پیمایشی و جامعه آماری پژوهش, تمامی دانش آموزان و معلمان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در سال تحصیلی 1393-1392 بودند. برای انتخاب نمونه آماری از روش تصادفی طبقه ای برای انتخاب دانش آموزان و از روش در دسترس برای انتخاب معلمان استفاده شد. حجم نمونه آماری برای معلمان 15 نفر و برای دانش آموزان با استفاده از فرمول کوکران و سپس اعمال فرمول تصحیح, 91 نفر برآورد شد که برای دقت بیشتر, این تعداد به 100 نفر افزایش یافت. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته انجام شد, که روایی صوری و محتوایی آن ازسوی متخصصان, تایید شد و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ برای پرسشنامه دانش آموزان 0.81 و برای پرسشنامه معلمان 0.88 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون ویلکاکسون و آزمون تحلیل عاملی بهره گرفته شد. نتایج به دست آمده, تاثیر مثبت فاوا را در موفقیت کلی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش, از دیدگاه معلمان و دانش آموزان نشان می داد, هرچند این تاثیر در شاخص هایی چون تعامل در کلاس, علاقه به معلم, فاصله با دانش آموزان برتر, نظم و انضباط در کلاس, میزان مطالعات خارج از کتاب از دیدگاه دانش آموزان و شاخص های تعامل در کلاس, نظم و انضباط در کلاس و توانایی دانش آموزان در پاسخگویی به سوالات سطوح بالاتر یادگیری از دیدگاه معلمان تایید نشد. به علاوه, آزمون تحلیل عاملی تاثیرات فناوری اطلاعات و ارتباطات را در 5 عامل عمده که 70 درصد واریانس ها را شامل می شوند, تبیین کرد, به گونه ای که بیشترین تاثیر فاوا, به ترتیب بر افزایش جذابیت و انگیزه, پیشرفت تحصیلی, رضایت و فهم, تعامل و همکاری و نظم و علاقه دانش آموزان بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اله کرمی، آزاد، و منوچهری، سوران. (1393). نقش فاوا در موفقیت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، 3(4)، 31-44. SID. https://sid.ir/paper/246972/fa

    Vancouver: کپی

    اله کرمی آزاد، منوچهری سوران. نقش فاوا در موفقیت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی[Internet]. 1393؛3(4):31-44. Available from: https://sid.ir/paper/246972/fa

    IEEE: کپی

    آزاد اله کرمی، و سوران منوچهری، “نقش فاوا در موفقیت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش،” مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، vol. 3، no. 4، pp. 31–44، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246972/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button