مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,330
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فلسفه تکنولوژی، رویکردها، دیدگاه ها، و برداشت های ناصواب، تبیینی از فلسفه تکنولوژی آموزشی برای عصر حاضر

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 29

چکیده

 مقوله تکنولوژی مشتمل برباورها ورویکردهای متفاوتی است. علی رغم وجود باورها و رویکردهای متعدد, برخی صاحبنظران, تکنولوژی و فلسفه تکنولوژی را به دو رویکرد «ابزارشناسانه» و «تمدن ساز» منحصر می نمایند. علاوه بر این, «پیشرفته» یا «عدم پیشرفته بودن» رویکردها, بر اساس تقدم و تاخر زمانی را مطرح می کنند, به طوری که رویکردی را صرفا به خاطر همزمانی با دوران پست مدرن بر کرسی حقانیت نشانده و رویکردهای ماقبل آن را واپس گرا می دانند. در این مقاله, پس از مقدمه ای درباره تکنولوژی و ماهیت آن, تاریخچه مختصری از سیر تکوین این موضوع بیان می شود, سپس دیدگاه ها و طبقه بندی هایی از فلسفه تکنولوژی مطرح می شود. نتیجه بررسی ها نشان می دهد رویکردها و باورهای متعددی درباره فلسفه تکنولوژی وجود دارد و این رویکردها و باورها در یک سطح و طراز همچنان در محافل فلسفی مطرح است و صرفا بر اساس معیار گذشت زمان نمی توان یکی را بر دیگری ترجیح داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فردانش، هاشم، و جمشیدی توانا، اعظم. (1393). فلسفه تکنولوژی, رویکردها, دیدگاه ها, و برداشت های ناصواب, تبیینی از فلسفه تکنولوژی آموزشی برای عصر حاضر. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، 3(4)، 21-29. SID. https://sid.ir/paper/246976/fa

    Vancouver: کپی

    فردانش هاشم، جمشیدی توانا اعظم. فلسفه تکنولوژی, رویکردها, دیدگاه ها, و برداشت های ناصواب, تبیینی از فلسفه تکنولوژی آموزشی برای عصر حاضر. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی[Internet]. 1393؛3(4):21-29. Available from: https://sid.ir/paper/246976/fa

    IEEE: کپی

    هاشم فردانش، و اعظم جمشیدی توانا، “فلسفه تکنولوژی, رویکردها, دیدگاه ها, و برداشت های ناصواب, تبیینی از فلسفه تکنولوژی آموزشی برای عصر حاضر،” مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، vol. 3، no. 4، pp. 21–29، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246976/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button