مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهکارهای پیشگیری و کاهش تصادفات، ارزیابی و اولویت بندی آنها با مدل سازی (مطالعه موردی: اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 202

چکیده

 سابقه و هدف تصادفات وسایل نقلیه و عابران نتیجه افزایش وسایل نقلیه بوده که عدم برنامه ریزی برای کاهش آنها موجب خسارات جبران ناپذیری خواهد شد. برنامه ریزی نیاز به مدل های پیش بینی داشته که تعیین تاثیر عوامل برای کنترل هزینه ها قبل از اجراء و سنجش و اولویت بندی آنها لازم است. خیابان دو طبقه امام خمینی (ره) اصفهان در رتبه اول تصادفات شهر اصفهان قرار داشته؛ لذا هدف پژوهش, تحلیل راهکارها و ترکیب آنها و اولویت-بندی برای کاهش و پیشگیری تصادفات و افزایش ایمنی با مدل سازی, است. روش بررسی از آمار تصادفات سال 1394 و جمع آوری جزئیات به روش میدانی و تعریف راهکارها و مدل-سازی در نرم افزار IHSDM که مختص تحلیل ایمنی است, استفاده شد. به جهت ملاحظات اخلاقی اطلاعات هویتی افراد درگیر در تصادفات توسط پلیس ارایه نشد. راهکار های حذف پارک حاشیه ای, کاهش دسترسی, افزایش فاصله و کاهش تعداد اجسام ثابت از لبه سواره رو و ترکیب آنها, تحلیل شدند. در پل امام خمینی (ره) افزایش تعداد و عرض خطوط عبور و فاصله گاردریل از لبه سواره رو, بررسی شدند. یافته ها لزوم کالیبره کردن نرم افزار IHSDM محرز شد و تحلیل نشان داد در صورت اعمال نکردن هیچ راهکاری, تصادفات %6/12 افزایش می یابد. در میان راهکارهای تکی و ترکیبی در خیابان امام خمینی (ره), حذف پارک حاشیه ای و استفاده از 4 راهکار هم زمان؛ و در روی پل, افزایش فاصله گاردریل میانی از لبه روسازی بیشترین تاثیر را دارد. نتیجه گیری کاربرد مدل ها, ارایه راهکارها و بررسی تاثیر هر یک و اولویت بندی آنها و استفاده از تمام عوامل دخیل در تصادفات در پیشگیری و کاهش تصادفات, محرز است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابوطالبی اصفهانی، محسن، حق شناس، حسین، و صالحان، داوود. (1397). راهکارهای پیشگیری و کاهش تصادفات, ارزیابی و اولویت بندی آنها با مدل سازی (مطالعه موردی: اصفهان). ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، 6(4 )، 191-202. SID. https://sid.ir/paper/248171/fa

    Vancouver: کپی

    ابوطالبی اصفهانی محسن، حق شناس حسین، صالحان داوود. راهکارهای پیشگیری و کاهش تصادفات, ارزیابی و اولویت بندی آنها با مدل سازی (مطالعه موردی: اصفهان). ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها[Internet]. 1397؛6(4 ):191-202. Available from: https://sid.ir/paper/248171/fa

    IEEE: کپی

    محسن ابوطالبی اصفهانی، حسین حق شناس، و داوود صالحان، “راهکارهای پیشگیری و کاهش تصادفات, ارزیابی و اولویت بندی آنها با مدل سازی (مطالعه موردی: اصفهان)،” ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، vol. 6، no. 4 ، pp. 191–202، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/248171/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button