مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

778
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

508
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی امکان تبدیل معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان دانایی محور: تاملی بر دیدگاه کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 24

چکیده

 مقدمه: وزارت بهداشت به عنوان یکی از سازمان های بزرگ و حیاتی کشور برای حرکت از یک سازمان سنتی به یک سازمان نوین مبتنی بر دانایی, باید خود را با تغییرات موجود در جهان انطباق دهد. بر این اساس, هدف اصلی پژوهش حاضر, بررسی میزان به کارگیری مولفه های سازمان دانایی محور در معاونت آموزشی وزارت بهداشت از دیدگاه کارکنان بود.مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر, توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان معاونت آموزشی وزارت بهداشت بود (به تعداد 136 نفر). با توجه به تعداد اندک جامعه, همگی آنها مورد پژوهش قرار گرفتند. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد. برای بررسی روایی ابزار پژوهش, چند نسخه از پرسش نامه توسط یک استاد و دو نفر متخصص مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ضریب آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی ابزار پژوهش, 0.90 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها, از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون های آزمون های کلموگروف- اسمیرنف, تی مستقل, ضریب همبستگی پیرسون و فریدمن استفاده شد.نتایج: نتایج پژوهش نشان داد میانگین مولفه های هدف ها و راهبردها, فرهنگ سازمانی, ساختار سازمانی, و فناوری در معاونت آموزشی وزارت بهداشت, به ترتیب 2.28, 2.23, 2.19, و 2.25 بود, بنابراین تمامی مولفه های سازمان دانایی محور در معاونت آموزشی وزارت بهداشت در سطحی ضعیف قرار داشتند.نتیجه گیری: برای تبدیل شدن به سازمانی دانایی محور, لازم است که مدیران و متولیان این معاونت به مواردی از قبیل ایجاد فضای ارتباطی باز تر برای مشارکت بیشتر کارکنان سازمان در تصمیمات کلی سازمان, محترم شمردن تخصص کارکنان به عنوان دانش گران سازمان توسط مدیران سازمان, بیش از پیش توجه داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظرزاده زارع، محسن، ابیلی، خدایار، آرئین، محمدعلی، و محمدی، شیرکوه. (1394). بررسی امکان تبدیل معاونت آموزشی وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی به سازمان دانایی محور: تاملی بر دیدگاه کارکنان. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 6(1)، 15-24. SID. https://sid.ir/paper/249906/fa

    Vancouver: کپی

    نظرزاده زارع محسن، ابیلی خدایار، آرئین محمدعلی، محمدی شیرکوه. بررسی امکان تبدیل معاونت آموزشی وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی به سازمان دانایی محور: تاملی بر دیدگاه کارکنان. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1394؛6(1):15-24. Available from: https://sid.ir/paper/249906/fa

    IEEE: کپی

    محسن نظرزاده زارع، خدایار ابیلی، محمدعلی آرئین، و شیرکوه محمدی، “بررسی امکان تبدیل معاونت آموزشی وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی به سازمان دانایی محور: تاملی بر دیدگاه کارکنان،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 6، no. 1، pp. 15–24، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249906/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا