مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر فناوری هوشمند (کلاس های مجهز به تخته هوشمند) بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستان نمونه شهرستان گنبدکاووس

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 46

چکیده

 مقدمه: مدرسه هوشمند با فراهم نمودن محیطی پویا و جذاب زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم نموده و انگیزه آنان را برای انجام بهتر فعالیت های درسی افزایش می دهد. هدف پژوهش حاضر, مطالعه تاثیر فناوری هوشمند (تخته هوشمند) بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستان نمونه شهرستان گنبدکاووس است.مواد و روش ها: روش تحقیق, شبه آزمایشی با گروه گواه است. جامعه آماری, 230 نفر از دانش آموزان دبیرستان پسرانه نمونه شهرستان گنبد کاووس و حجم نمونه, 60 نفر (دو کلاس پایه اول) بر اساس نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. جهت سنجش پیشرفت تحصیلی از معدل کارنامه نیمسال اول و دوم دانش آموزان و جهت سنجش انگیزش, از پرسشنامه 33 گویه ای انگیزش تحصیلیHarter که روایی و پایایی آن در ایران توسط بحرانی اندازه گیری شده (ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه 0.77, مقیاس انگیزش درونی 0.75 و مقیاس انگیزش بیرونی 0.67) برآورد شده است. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی, روش تحلیل کوواریانس یک طرفه و ضریب رگرسیون خطی, با نرم افزار SPSS نسخه 23, تحلیل شدند.نتایج: نتایج نشان داد انگیزش تحصیلی گروه آزمایش که از تخته هوشمند استفاده نمودند نسبت به گروه گواه, 9.32 واحد افزایش و پیشرفت تحصیلی گروه آزمایش 1.019 نسبت به گروه گواه افزایش داشت. با توجه به معادله ضریب رگرسیون, ضریب تعیین تعدیل شده نشان می دهد متغیرهای تخته هوشمند و انگیزش, 0.18 از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین می کند.نتیجه گیری: بین پیشرفت تحصیلی و فناوری پیشرفته (0.21=P) و بین انگیزش تحصیلی و استفاده از فناوری پیشرفته (0.30=P), همبستگی مثبت معنادار وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عقیلی، مجتبی، و فتوحی نیا، مریم. (1393). بررسی تاثیر فناوری هوشمند (کلاس های مجهز به تخته هوشمند) بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستان نمونه شهرستان گنبدکاووس. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 5(3)، 37-46. SID. https://sid.ir/paper/249922/fa

    Vancouver: کپی

    عقیلی مجتبی، فتوحی نیا مریم. بررسی تاثیر فناوری هوشمند (کلاس های مجهز به تخته هوشمند) بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستان نمونه شهرستان گنبدکاووس. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1393؛5(3):37-46. Available from: https://sid.ir/paper/249922/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی عقیلی، و مریم فتوحی نیا، “بررسی تاثیر فناوری هوشمند (کلاس های مجهز به تخته هوشمند) بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستان نمونه شهرستان گنبدکاووس،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 5، no. 3، pp. 37–46، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249922/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button