مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,452
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی مولفه های برنامه ریزی راهبردی در آموزش مجازی (یک مطالعه کیفی در دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 56

چکیده

 مقدمه: از آنجایی که برنامه ریزی راهبردی, لازمه ماندگاری در دنیای رقابت, همسویی با شرایط عصر جدید, جهانی فکر کردن, جهانی عمل کردن و یافتن فرصت های بهتر می باشد, پژوهش حاضر به شناسایی و اولویت بندی مولفه های برنامه ریزی راهبردی در دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان می پردازد.مواد و روش ها: روش تحقیق حاضر, کیفی- موردپژوهی و جامعه آماری, کلیه مدیران, معاونین و کارشناسان ستادی دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان بود که برای نمونه تعداد 22 نفر از آنها بر اساس شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. گردآوری داده ها با مصاحبه نیمه سازمان یافته انجام شد که روایی آن از طریق نظرات متخصصان و پایایی آن بر اساس توافق ارزشیابان تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها از روش مقوله بندی با استفاده از نرم افزار NVIVO نسخه 7, صورت گرفت.نتایج: نتایج نشان داد در هریک از مولفه های برنامه ریزی راهبردی شامل تفکر راهبردی (مقوله توجه به سند آمایش با 91%), نظام اطلاعات آموزشی (مقوله صرفه جویی در زمان با 90.9%), بازاندیشی (مقوله باورها و ارزش های افراد با 82%), بازسازی ساختارها (مقوله توجه به هماهنگی برنامه های تدوین شده با 89%) و بازآفرینی (مقوله نگاه جامع به ارزیابی با 95.45%) دارای بیشترین نقش و اهمیت بودند. همچنین در زمینه تحلیل SWOT, شناسایی قوت های سازمان با 86.36%, مهم ترین عامل در توسعه آموزش مجازی شناخته شد.نتیجه گیری: با توجه به ضرورت تحول در برنامه ریزی های آموزش مجازی, آگاهی و آشنایی هر چه بیشتر برنامه ریزان و مدیران آموزش های مجازی با مفاهیم اساسی, نگرش ها و رویکردهای جدید حوزه برنامه ریزی راهبردی برای دستیابی به اهداف مورد نظر, پاسخ گویی به مشکلات موجود و استقرار یک نظام آموزشی کارآمد ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دارابی، سلمان، نیستانی، محمدرضا، و ببری، حسن. (1393). شناسایی و اولویت بندی مولفه های برنامه ریزی راهبردی در آموزش مجازی (یک مطالعه کیفی در دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان). مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 5(3)، 47-56. SID. https://sid.ir/paper/249924/fa

    Vancouver: کپی

    دارابی سلمان، نیستانی محمدرضا، ببری حسن. شناسایی و اولویت بندی مولفه های برنامه ریزی راهبردی در آموزش مجازی (یک مطالعه کیفی در دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان). مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1393؛5(3):47-56. Available from: https://sid.ir/paper/249924/fa

    IEEE: کپی

    سلمان دارابی، محمدرضا نیستانی، و حسن ببری، “شناسایی و اولویت بندی مولفه های برنامه ریزی راهبردی در آموزش مجازی (یک مطالعه کیفی در دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان)،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 5، no. 3، pp. 47–56، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249924/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button