مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,688
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

798
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه: روش های آموزش مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی, روش های فعال آموزشی در پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی هستند. این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر روش های آموزشی مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی انجام شد.مواد و روش ها: این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا در سال تحصیلی 93-1392 بود. در مجموع 60 دانشجو با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در سه گروه (هر گروه 20 دانشجو) جایگزین شدند. همه گروه ها آزمون معلم ساخته پیشرفت تحصیلی و پرسشنامه خودکارآمدی شرر و همکاران را به عنوان پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری تکمیل کردند. گروه های آزمایش به طور مجزا 10 جلسه 80 دقیقه ای با روش های مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی درس پرستاری کودکان را آموزش دیدند. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 19 و روش کوواریانس چند متغیره تحلیل شد.نتایج: نتایج نشان داد بین میانگین پس آزمون و پیگیری گروه های آزمایش و کنترل در هر دو متغیر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تفاوت معناداری وجود داشت. علاوه بر آن بین میانگین پس آزمون و پیگیری روش های مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی در هیچ یک از متغیرها تفاوت معناداری وجود نداشت (P<0.05).نتیجه گیری: یافته ها نشان داد هر دو روش آموزشی توانستند پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان را ارتقا دهند. بنابراین اساتید برای بهبود پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان پرستاری می توانند از روش های مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی استفاده کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، طیبه، ترابی، سیدسعید، شایان، نسرم، اسماعیل پور، مهدی، و عاشوری، جمال. (1394). مقایسه تاثیر آموزش مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 6(2)، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/249950/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی طیبه، ترابی سیدسعید، شایان نسرم، اسماعیل پور مهدی، عاشوری جمال. مقایسه تاثیر آموزش مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1394؛6(2):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/249950/fa

    IEEE: کپی

    طیبه حسینی، سیدسعید ترابی، نسرم شایان، مهدی اسماعیل پور، و جمال عاشوری، “مقایسه تاثیر آموزش مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 6، no. 2، pp. 1–10، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249950/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button