مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی روش ارتباط کودک- والد بر شدت نشانگان اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 38

چکیده

 یکی از شایع ترین اختلالات دوران کودکی, که همواره مورد توجه متخصصان سلامت روانی بوده است, اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی است که می تواند پیامدهای منفی در زندگی فرد داشته باشد. پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی روش ارتباط کودک- والد بر کاهش نشانگان اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی انجام شد. به این منظور تعداد 36 نفر از دانش آموزان پسر 10-7 سال دارای اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی شهر سنندج در این پژوهش شرکت کردند و در دو گروه آزمایش (18 نفر) و گروه کنترل (18 نفر) گمارده شدند. پیش از شروع مداخله, با استفاده از مقیاس مشکلات رفتاری کودکان کانرز- فرم والد (CPRCBP) از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد. سپس گروه آزمایش تحت روش درمانی مبتنی بر ارتباط کودک- والد به مدت 10 جلسه 2 ساعته قرار گرفتند. پس از آن, از هر دو گروه پس آزمون و بعد از گذشت یک ماه از اجرای پس آزمون, از هر دو گروه آزمون پیگیری به عمل آمد. نتایج نشان داد که آموزش روش ارتباط کودک- والد, نشانگان اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی و زیرمقیاس های فقدان توجه و بیش فعالی را به طور معناداری کاهش داده است. با توجه به این که روش ارتباط کودک- والد تاثیر مناسبی بر کاهش نشانگان اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی دارد, استفاده از این روش درمانی توسط روانشناسان, مشاوران و روانپزشکان توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ویسانی، مختار، شهنی ییلاق، منیجه، عالی پور، سیروس، و مهرابی زاده هنرمند، مهناز. (1394). اثربخشی روش ارتباط کودک- والد بر شدت نشانگان اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی. روانشناسی خانواده، 2(1)، 29-38. SID. https://sid.ir/paper/250011/fa

    Vancouver: کپی

    ویسانی مختار، شهنی ییلاق منیجه، عالی پور سیروس، مهرابی زاده هنرمند مهناز. اثربخشی روش ارتباط کودک- والد بر شدت نشانگان اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی. روانشناسی خانواده[Internet]. 1394؛2(1):29-38. Available from: https://sid.ir/paper/250011/fa

    IEEE: کپی

    مختار ویسانی، منیجه شهنی ییلاق، سیروس عالی پور، و مهناز مهرابی زاده هنرمند، “اثربخشی روش ارتباط کودک- والد بر شدت نشانگان اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی،” روانشناسی خانواده، vol. 2، no. 1، pp. 29–38، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250011/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button