مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,190
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر یادگیری مشارکتی بر اضطراب، نگرش و پیشرفت تحصیلی در ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 132

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی اثر یادگیری مشارکتی بر اضطراب, نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی صورت پذیرفت. روش پژوهش, آزمایشی بوده و در طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه انجام یافت. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان رشته علوم تجربی شهر تهران بود که از آن نمونه ای به روش نمونه گیری در دسترس شامل دو کلاس مشابه از دو دبیرستان در منطقه کهریزک برگزیده شده و به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه قرار گرفتند (22 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر در گروه کنترل). گروه آزمایشی به مدت سی و دو جلسه تحت آموزش ریاضی به روش یادگیری مشارکتی قرار گرفته و گروه گواه در همین مدت با روش سنتی آموزش دیدند و مطابق با طرح تحقیق هر دو گروه پیش و پس از آموزش به لحاظ هر سه متغیر مورد مطالعه, سنجیده شدند. جهت گرداوری داده ها از مقیاس اضطراب ریاضی (شکرانی, 1381), پرسشنامه نگرش نسبت به ریاضی (قنبرزاده, 1380) و آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته استفاده شد و داده ها به واسطه تحلیل کوواریانس تک عاملی پردازش شدند. یافته های پژوهش تفاوت معنی دار p<0.05 میان دو گروه آزمایشی و گواه در هر سه متغیر اضطراب ریاضی, نگرش نسبت به ریاضی و پیشرفت تحصیلی را نشان داد, به طوری که گروه آزمایشی اضطراب ریاضی کمتر, نگرش بهتر نسبت به ریاضی و پیشرفت تحصیلی بیشتری داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاج حسینی، منصوره، کوشه، طیبه، غلامعلی لواسانی، مسعود، و مرسلی، محمدحسن. (1395). اثر یادگیری مشارکتی بر اضطراب, نگرش و پیشرفت تحصیلی در ریاضی. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 7(4 )، 117-132. SID. https://sid.ir/paper/250083/fa

    Vancouver: کپی

    حاج حسینی منصوره، کوشه طیبه، غلامعلی لواسانی مسعود، مرسلی محمدحسن. اثر یادگیری مشارکتی بر اضطراب, نگرش و پیشرفت تحصیلی در ریاضی. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛7(4 ):117-132. Available from: https://sid.ir/paper/250083/fa

    IEEE: کپی

    منصوره حاج حسینی، طیبه کوشه، مسعود غلامعلی لواسانی، و محمدحسن مرسلی، “اثر یادگیری مشارکتی بر اضطراب, نگرش و پیشرفت تحصیلی در ریاضی،” پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 7، no. 4 ، pp. 117–132، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250083/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button