مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

791
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هم سنجی اثربخشی آموزش مدیریت والدین و آموزش فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مشکلات رفتاری برونی سازی شده ی کودکان در سنین پیش از دبستان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, هم سنجی اثربخشی آموزش مدیریت والدین و آموزش فرزندپروی مبتنی بر پذیرش وتعهد بر مشکلات رفتاری برونی سازی شده کودکان در سنین پیش ازدبستان بود. این پژوهش, از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری یک ماهه با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل مادرانِ کودکان با مشکلات رفتاری برونی سازی شده در سنین پیش از دبستان در نجف آباد بود. 45 نفر از مادران داوطلب پس از بررسی ملاک های ورود به پژوهش انتخاب و به صورت تصادفی در گروه های پژوهش گمارش شدند. مداخلات آموزشی طی 10 جلسه 90 دقیقه ای اجرا شد, در حالی که گروه کنترل در لیست انتظار قرار داشت. ابزار پژوهش, سیاهه رفتاری کودک آیبرگ (ECBI)بود. برای تحلیل داده ها از تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر و آزمون تعقیبی بونفرونی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که هر دو مداخله در مقایسه با گروه کنترل, در مراحل پس آزمون و پیگیری موجب کاهش نمرات مشکلات رفتاری شده است. به علاوه میزان تأثیر آموزش فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد به صورت معنادار بالاتر گزارش گردید (01/0>P). می توان نتیجه گرفت که مداخلات پژوهش برای کاهش مشکلات رفتاری برونی سازی شده کودکان در سنین پیش ازدبستان مؤثر است و از آن ها می توان در کارگاه ها و مشاوره فرزندپروری به منظور مدیریت مشکلات رفتاری استفاده کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظیمی فر، شیرین، جزایری، رضوان السادات، فاتحی زاده، مریم السادات، و عابدی، احمد. (1398). هم سنجی اثربخشی آموزش مدیریت والدین و آموزش فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مشکلات رفتاری برونی سازی شده ی کودکان در سنین پیش از دبستان. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 10(2)، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/250124/fa

    Vancouver: کپی

    عظیمی فر شیرین، جزایری رضوان السادات، فاتحی زاده مریم السادات، عابدی احمد. هم سنجی اثربخشی آموزش مدیریت والدین و آموزش فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مشکلات رفتاری برونی سازی شده ی کودکان در سنین پیش از دبستان. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1398؛10(2):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/250124/fa

    IEEE: کپی

    شیرین عظیمی فر، رضوان السادات جزایری، مریم السادات فاتحی زاده، و احمد عابدی، “هم سنجی اثربخشی آموزش مدیریت والدین و آموزش فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مشکلات رفتاری برونی سازی شده ی کودکان در سنین پیش از دبستان،” پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 10، no. 2، pp. 1–18، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250124/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button