مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ادراک از محیط یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی: تحلیل چند سطحی کلاس ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 119

چکیده

 هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه ادراک از محیط یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی با پیشرفت ریاضی در دو سطح دانش آموز و کلاس است. این رابطه در میان 600 دانش آموز پایه ششم از 20 کلاس بررسی شد. دانش آموزان به پرسشنامه های ادراک از ساختار کلاس فرانزل, پکران و گوتز (2007) و هیجان پیشرفت پکران, گوتز و فرانزل (2005) پاسخ دادند. نتایج تحلیل چند سطحی نشان دهنده رابطه منفی و معنادار هیجان تحصیلی اضطراب, و رابطه مثبت و معنادار لذت با عملکرد ریاضی در سطح دانش آموز و همچنین رابطه معنادار ابعاد ادراک از محیط یادگیری کلاس یعنی کیفیت آموزش ریاضیات, اعتماد به همسالان, تنبیه معلم و رقابت با عملکرد ریاضی در سطح مدرسه است. در مدل کامل 29 درصد و 71 درصد از واریانس عملکرد ریاضی به ترتیب بر اساس متغیرهای سطح اول و دوم پژوهش تبیین شده است. نتایج همچنین نشان داد که مدل دو سطحی بر خلاف مدل معمولی و یک سطحی, دانش بیشتری در ارتباط با رابطه بین متغیرها ارائه می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نقش، زهرا، و رمضانی خمسی، زهرا. (1396). ادراک از محیط یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی: تحلیل چند سطحی کلاس ریاضی. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 8(1 )، 105-119. SID. https://sid.ir/paper/250164/fa

    Vancouver: کپی

    نقش زهرا، رمضانی خمسی زهرا. ادراک از محیط یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی: تحلیل چند سطحی کلاس ریاضی. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1396؛8(1 ):105-119. Available from: https://sid.ir/paper/250164/fa

    IEEE: کپی

    زهرا نقش، و زهرا رمضانی خمسی، “ادراک از محیط یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی: تحلیل چند سطحی کلاس ریاضی،” پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 8، no. 1 ، pp. 105–119، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250164/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button