Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,450
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,314
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی در کودکان دختر با دلبستگی ایمن و ناایمن

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 107

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی در کودکان دارای سبکهای دلبستگی ایمن و ناایمن انجام شده است. این پژوهش, یک پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسه ای است. جامعه آماری آن شامل همه دانش آموزان دختر 10 تا 12 ساله مقطع ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 94-93 بود. نمونه پژوهش شامل 205 نفر بوده که به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای از میان دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی انتخاب شده است. ابزارهای این پژوهش شامل پرسشنامه مهارتهای اجتماعی ماتسون, مقیاس دلبستگی در کودکی میانه رونقی و عملکرد تحصیلی درتاج بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از روش t مستقل و تحلیل واریانس چند متغیره با نرم افزار 18SPSS استفاده شده است. نتایج نشان دادند که میان سبکهای دلبستگی و سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی کودکان تفاوت معنادار وجود دارد (p<0.001) و بیشترین میزان سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی در کودکان دارای سبک دلبستگی ایمن بوده است. سبکهای دلبستگی بر عملکرد تحصیلی و سازگاری اجتماعی کودکان موثر است و تمرکز بر ایمن سازی روابط والد- کودک می تواند موجب افزایش سازگاری و عملکرد تحصیلی در کودکان شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانیان، الهام، پورابراهیم، تقی، سیدموسوی، پریساسادات، و حبیبی، مجتبی. (1395). سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی در کودکان دختر با دلبستگی ایمن و ناایمن. خانواده و پژوهش، 13(32)، 87-107. SID. https://sid.ir/paper/250338/fa

    Vancouver: کپی

    قربانیان الهام، پورابراهیم تقی، سیدموسوی پریساسادات، حبیبی مجتبی. سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی در کودکان دختر با دلبستگی ایمن و ناایمن. خانواده و پژوهش[Internet]. 1395؛13(32):87-107. Available from: https://sid.ir/paper/250338/fa

    IEEE: کپی

    الهام قربانیان، تقی پورابراهیم، پریساسادات سیدموسوی، و مجتبی حبیبی، “سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی در کودکان دختر با دلبستگی ایمن و ناایمن،” خانواده و پژوهش، vol. 13، no. 32، pp. 87–107، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250338/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا