مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,067
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,143
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی برنامه های درسی ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی در ایجاد صلاحیتهای لازم در معلمان به منظور تحقق بخشیدن به هدف کلی برنامه های درسی و تربیتی دوره

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 85

چکیده

 این تحقیق با هدف ارزیابی اثربخشی برنامه های درسی ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی در تحقق بخشیدن به هدف کلی برنامه های درسی و تربیتی دوره ابتدایی ایران انجام شده است. پژوهش حاضر با توجه به هدف مطالعه, در زمره پژوهشهای ارزشیابی است که بر اساس پرسشهای مطرح شده در آن, از روشهای گوناگون کتابخانه ای, تحلیل محتوای کیفی – قیاسی و توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را سند برنامه درسی ملی, سند مبانی نظری تحول بنیادین, متون مرتبط با برنامه ریزی درسی و ارزشیابی آموزشی, معلمان ابتدایی شهرستان رفسنجان که حدود نود درصد از دوره های ضمن خدمت را به منظور انطباق با تغییرات انجام شده در برنامه های درسی دوره ابتدایی گذرانده بودند (در مجموع 321 معلم) و نیز 21 مدرس دوره های ضمن خدمت تشکیل داد. روش نمونه گیری در زمینه اسناد تمام شماری, متون تخصصی نمونه گیری در دسترس و در زمینه جامعه آماری تمام شماری بود. ابزار گرد آوری داده ها برگه (فیش) و نمون برگ (چک لیست) محقق ساخته, مصاحبه و دو پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی و پایایی این ابزارتایید شده است. در پاسخ به سوالهای فرعی پژوهش, نه عنصر برنامه درسی کلاین به عنوان ملاک ارزیابی برنامه های درسی ضمن خدمت در نظر گرفته شد و برای تعیین وضعیت ملاکها 106 نشانگر از متن اسناد بیرون کشیده شد و نظر متخصصان معیار قضاوت میزان مطلوبیت نشانگرها ودر نهایت ملاکها قرار گرفت. نتیجه ارزیابی وضعیت نسبتا مطلوب برنامه ها در راستای تحقق بخشیدن به هدف کلی برنامه های درسی و تربیتی دوره بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فارسی علی آباد، نسرین، ناطقی، فائزه، و سیفی، محمد. (1396). ارزیابی برنامه های درسی ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی در ایجاد صلاحیتهای لازم در معلمان به منظور تحقق بخشیدن به هدف کلی برنامه های درسی و تربیتی دوره. خانواده و پژوهش، 14(35)، 65-85. SID. https://sid.ir/paper/250361/fa

    Vancouver: کپی

    فارسی علی آباد نسرین، ناطقی فائزه، سیفی محمد. ارزیابی برنامه های درسی ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی در ایجاد صلاحیتهای لازم در معلمان به منظور تحقق بخشیدن به هدف کلی برنامه های درسی و تربیتی دوره. خانواده و پژوهش[Internet]. 1396؛14(35):65-85. Available from: https://sid.ir/paper/250361/fa

    IEEE: کپی

    نسرین فارسی علی آباد، فائزه ناطقی، و محمد سیفی، “ارزیابی برنامه های درسی ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی در ایجاد صلاحیتهای لازم در معلمان به منظور تحقق بخشیدن به هدف کلی برنامه های درسی و تربیتی دوره،” خانواده و پژوهش، vol. 14، no. 35، pp. 65–85، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250361/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button