مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,018
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش بازی درمانی مبتنی بر رابطه والد-کودک (مطابق الگوی لندرث) به مادران و اثربخشی آن در حل مشکلات رفتاری فرزندان دانش آموز آنان

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 101

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف آموزش بازی درمانی مبتنی بر رابطه والد-کودک (مطابق الگوی لندرث) به مادران و تعیین اثربخشی آن در حل مشکلات رفتاری فرزندان دانش آموز آنان انجام شده است. پژوهش به صورت نیمه آزمایشی و با استفاده از طرح دو گروهی ناهمسان با پیش آزمون و پس آزمون صورت گرفته است. جامعه آماری شامل مادران دانش آموزان دوره ابتدایی محله دردشت منطقه 8 شهرداری تهران در سال تحصیلی 96-1395 بود. نمونه آماری 60 نفر از مادران بودند که به صورت تصادفی ساده انتخاب و به دو گروه 30 نفری آزمایش و کنترل تقسیم شدند. ابزار گرد آوری داده ها, پرسشنامه مشکلات رفتاری راتر بود. به گروه آزمایش, آموزش بازی درمانی مبتنی بر رابطه والد-کودک مطابق با الگوی لندرث, به مدت ده جلسه یک ساعت و نیمه ارایه شد. هر دو گروه در سه مرحله پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری به پرسشنامه مشکلات رفتاری پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از دو آزمون کولموگروف اسمیرنف به منظور سنجش نرمال بودن داده ها و آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر برای آزمون فرضیه پژوهش استفاده شد. یافته ها نشان دادند که آموزش بازی درمانی مبتنی بر رابطه والد-کودک به مادران به طور معنا داری موجب کاهش مشکلات رفتاری فرزندان دانش آموز آنان می شود. بنابراین, آموزش مهارتهای بازی به مادران با ایجاد حس کارآمدی و احساس اعتماد به نفس می تواند موجب تقویت ارتباط میان مادر و کودک شود و زمینه را برای کاهش مشکلات رفتاری کودکان فراهم آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دبیر، مریم، اسدزاده، حسن، و حاتمی، حمیدرضا. (1399). آموزش بازی درمانی مبتنی بر رابطه والد-کودک (مطابق الگوی لندرث) به مادران و اثربخشی آن در حل مشکلات رفتاری فرزندان دانش آموز آنان. خانواده و پژوهش، 17(1 (پیاپی 46) )، 83-101. SID. https://sid.ir/paper/250377/fa

    Vancouver: کپی

    دبیر مریم، اسدزاده حسن، حاتمی حمیدرضا. آموزش بازی درمانی مبتنی بر رابطه والد-کودک (مطابق الگوی لندرث) به مادران و اثربخشی آن در حل مشکلات رفتاری فرزندان دانش آموز آنان. خانواده و پژوهش[Internet]. 1399؛17(1 (پیاپی 46) ):83-101. Available from: https://sid.ir/paper/250377/fa

    IEEE: کپی

    مریم دبیر، حسن اسدزاده، و حمیدرضا حاتمی، “آموزش بازی درمانی مبتنی بر رابطه والد-کودک (مطابق الگوی لندرث) به مادران و اثربخشی آن در حل مشکلات رفتاری فرزندان دانش آموز آنان،” خانواده و پژوهش، vol. 17، no. 1 (پیاپی 46) ، pp. 83–101، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button