مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان با خلاقیت هیجانی و شادکامی در معلمان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 125

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان با خلاقیت هیجانی و شادکامی انجام شده است. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان ابتدایی شهرستان میاندرود شامل 190 نفر (130 معلم زن,60 معلم مرد) بوده است. نمونه پژوهش شامل 149 نفر (97 نفر زن و 52 نفر مرد) معلم ابتدایی شهرستان میاندرود بود که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی, سیاهه خلاقیت هیجانی آوریل و پرسشنامه شادکامی آکسفورد بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون, رگرسیون گام به گام, رگرسیون چندگانه و آزمون t مستقل استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان با خلاقیت هیجانی و شادکامی رابطه دارد و میان خلاقیت هیجانی معلمان بر اساس جنسیت تفاوت وجود دارد. یافته های حاصل از همبستگی پیرسون رابطه مثبت و معنادار راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان با خلاقیت هیجانی و شادکامی را نشان دادند. همچنین رگرسیون چند متغیری نشان داد که از میان مولفه های راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان تمرکز مجدد مثبت بیشترین تاثیر و نشخوارگی ذهنی کمترین تاثیر را بر شادکامی می گذارد. نتایج آزمون t مستقل نشان داد که در شادکامی بر اساس جنسیت و تاهل تفاوت معنادار وجود ندارد اما در خلاقیت هیجانی معلمان بر اساس جنسیت تفاوت وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شعبانپور، مهدیه، و حافظیان، مریم. (1395). رابطه راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان با خلاقیت هیجانی و شادکامی در معلمان دوره ابتدایی. خانواده و پژوهش، 13(31)، 107-125. SID. https://sid.ir/paper/250385/fa

    Vancouver: کپی

    شعبانپور مهدیه، حافظیان مریم. رابطه راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان با خلاقیت هیجانی و شادکامی در معلمان دوره ابتدایی. خانواده و پژوهش[Internet]. 1395؛13(31):107-125. Available from: https://sid.ir/paper/250385/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه شعبانپور، و مریم حافظیان، “رابطه راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان با خلاقیت هیجانی و شادکامی در معلمان دوره ابتدایی،” خانواده و پژوهش، vol. 13، no. 31، pp. 107–125، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250385/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button