Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,522
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,043
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی و جغرافیای دوره اول متوسطه براساس مولفه های آموزش جهانی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 26

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی مولفه های آموزش جهانی در کتابهای مطالعات اجتماعی و جغرافیای دوره اول متوسطه و شناسایی مولفه ها, به منظور اعتلای کیفی و کمی آموزش و پرورش و نوآوریهای علمی در عرصه تعلیم و تربیت بوده است. پژوهش با توجه به تحلیل فرهنگی محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی و جغرافیای دوره اول متوسطه انجام گرفته است و در تدوین شاخصهای مولفه ای آموزش جهانی نسبت به گردآوری اطلاعات از صاحب نظران تعلیم وتربیت بهره گیری شده است.پژوهش از لحاظ هدف در زمره تحقیقات بنیادی و از نظر گردآوری داده ها, توصیفی است و براساس روش تحقیق آمیخته (کمی و کیفی) انجام شده است. نتیجه بررسی پژوهش در مولفه های چهارگانه این است که میان فراوانی مولفه های آگاهی از نظامها وآگاهی از چشم انداز, درکتابهای مطالعات اجتماعی و جغرافیا از لحاظ فرهنگی تفاوت معنادار وجود دارد و میان فراوانی مولفه مسوولیت پذیری و ذهنیت فرآیندی از لحاظ فرهنگی تفاوت معنادار وجود ندارد. ضرورت دارد که مولفه آگاهی از نظامها به سایر کتابها نیز تسری یابد و اهدافی که مناسب هستند در کتابهای گوناگون آموزشی گنجانده شوند. همین شناخت مولفه های آموزش جهانی موجب خواهد شد تا ویژگیهای فردی و توانایی دانش آموزان و برنامه های آموزشی به صورت هدفمند در پرورش آنان اثر گذار باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میکائیلی، علی، و معتمدی، وحید. (1395). تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی و جغرافیای دوره اول متوسطه براساس مولفه های آموزش جهانی. خانواده و پژوهش، 13(31)، 7-26. SID. https://sid.ir/paper/250386/fa

    Vancouver: کپی

    میکائیلی علی، معتمدی وحید. تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی و جغرافیای دوره اول متوسطه براساس مولفه های آموزش جهانی. خانواده و پژوهش[Internet]. 1395؛13(31):7-26. Available from: https://sid.ir/paper/250386/fa

    IEEE: کپی

    علی میکائیلی، و وحید معتمدی، “تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی و جغرافیای دوره اول متوسطه براساس مولفه های آموزش جهانی،” خانواده و پژوهش، vol. 13، no. 31، pp. 7–26، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250386/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا