مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,072
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,251
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ذهن آگاهی و ویژگیهای شخصیتی معلمان با خوش بینی آموزشی آنان

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 76

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ذهن آگاهی و ویژگیهای شخصیتی معلمان با خوش بینی آموزشی آنان انجام گرفته است.روش این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بوده است. برای انجام دادن این تحقیق, از میان 900 نفر از دانشجو معلمان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی 148 نفر از معلمان با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق, پرسشنامه خوش بینی آموزشی معلمان, پرسشنامه ذهن آگاهی تورنتو و پرسشنامه ویژگیهای شخصیتی نئو بود. روشهای آماری مورد استفاده شامل آمار توصیفی (میانگین, درصد فراوانی, روش همبستگی پیرسون) و آمار استنباطی (رگرسیون گام به گام) بوده است. نتایج نشان داد میان مولفه های ویژگیهای شخصیتی و ذهن آگاهی معلمان با خوش بینی آموزشی آنان رابطه معنادار وجود دارد. ذهن آگاهی و ویژگیهای شخصیتی معلمان می تواند در کل 24 درصد خوش بینی آموزشی معلمان را پیش بینی کند. با توجه به تاثیر و اهمیت خوش بینی آموزشی معلمان به عنوان سازه ای تاثیرگذار در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری, توجه به ویژگیهای شخصیتی معلمان به عنوان یک پیش نیاز و ملاک ضروری در گزینش و ارزشیابی معلمان از اهمیتی خاص برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی، فریده. (1394). بررسی رابطه ذهن آگاهی و ویژگیهای شخصیتی معلمان با خوش بینی آموزشی آنان. خانواده و پژوهش، 12(29)، 57-76. SID. https://sid.ir/paper/250395/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی فریده. بررسی رابطه ذهن آگاهی و ویژگیهای شخصیتی معلمان با خوش بینی آموزشی آنان. خانواده و پژوهش[Internet]. 1394؛12(29):57-76. Available from: https://sid.ir/paper/250395/fa

    IEEE: کپی

    فریده حمیدی، “بررسی رابطه ذهن آگاهی و ویژگیهای شخصیتی معلمان با خوش بینی آموزشی آنان،” خانواده و پژوهش، vol. 12، no. 29، pp. 57–76، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250395/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button