مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

18,431
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

6,247
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه آموزش مجازی و خلاقیت دانش آموزان در هزاره سوم

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 55

چکیده

 در عصر حاضر, دانش آموزان برای رویارویی با تحولات شگفت انگیز هزاره سوم میلادی باید مهارتهای تفکر انتقادی و خلاق خود را به منظور تصمیم گیری مناسب و حل مسائل پیچیده جامعه بهبود بخشند. هدف این پژوهش تعیین رابطه آموزش مجازی وخلاقیت دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول مدارس شهر تهران در هزاره سوم است. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان و با روش نمونه گیری خوشه ای 400 نفر بوده است. برای گرد آوری داده ها از پرسشنامه آموزش مجازی و پرسشنامه خلاقیت عابدینی (1372) استفاده شده است. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. داده های پژوهش با آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج پژوهش نشان داده که میان میزان بهره گیری از فناوری اطلاعات وارتباطات وخلاقیت و هر یک از مولفه های آن (سیالی, بسط, ابتکار, انعطاف پذیری) رابطه معنادار و مثبت وجود دارد. استفاده از آموزش مجازی خلاقیت ومولفه های سیالی, بسط, ابتکار و انعطاف پذیری را پیش بینی می کند و از لحاظ آماری معنا دار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، امینه. (1394). رابطه آموزش مجازی و خلاقیت دانش آموزان در هزاره سوم. خانواده و پژوهش، 12(29)، 41-55. SID. https://sid.ir/paper/250396/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی امینه. رابطه آموزش مجازی و خلاقیت دانش آموزان در هزاره سوم. خانواده و پژوهش[Internet]. 1394؛12(29):41-55. Available from: https://sid.ir/paper/250396/fa

    IEEE: کپی

    امینه احمدی، “رابطه آموزش مجازی و خلاقیت دانش آموزان در هزاره سوم،” خانواده و پژوهش، vol. 12، no. 29، pp. 41–55، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250396/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button