مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

750
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کانونی نمودن توجه از طریق خودگفتاری آموزشی بر یادگیری مهارت سرویس کوتاه بدمینتون

صفحات

 صفحه شروع 371 | صفحه پایان 383

چکیده

 هدف و زمینه پژوهش : خودگفتاری روشی مناسب جهت مداخله برای بهبود عملکرد ورزشکاران می باشد که اجراکنندگان به شکل آشکار یا پنهان به کار می برند تا بر اجرا اثر گذاشته و باعث تقویت آن شوند. هدف این پژوهش بررسی اثر خودگفتاری آموزشی همراه با کانونی نمودن توجه بر یادگیری مهارت سرویس کوتاه بدمینتون می باشد. روش شناسی: : روش اجرای این پژوهش نیمه تجربی و طرح آن شامل پیش آزمون, پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان ابتدایی پسرانه اهواز بودند که 36 نفر با دامنه سنی 10 تا 11 سال به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. شرکت کنندگان بر اساس نمرات پیش آزمون به صورت همگن در 3 گروه 12 نفری کنترل, خودگفتاری با کانون توجه درونی و خودگفتاری با کانون توجه بیرونی قرار گرفتند. یافته ها: نتایج مقایسه ی بین گروه های آزمایشی و کنترلی اثر معناداری را نشان نداد و تنها خودگفتاری توانست بین دو کانون توجه تفاوت ایجاد کند که گروه خودگفتاری با کانون توجه بیرونی عملکرد بهتری نسبت به گروه خودگفتاری با کانون توجه درونی داشتند. نتیجه گیری: هرچند خودگفتاری نتوانست بین گروه های آزمایش و کنترل تفاوت ایجاد کند ولی استفاده از خودگفتاری سبب افزایش اعتمادبه نفس, توجه و تلاش بیشتر شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدان زاده، رسول، داوودی، مریم، و پارسایی، سجاد. (1398). تاثیر کانونی نمودن توجه از طریق خودگفتاری آموزشی بر یادگیری مهارت سرویس کوتاه بدمینتون. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 15(30 )، 371-383. SID. https://sid.ir/paper/250822/fa

    Vancouver: کپی

    عابدان زاده رسول، داوودی مریم، پارسایی سجاد. تاثیر کانونی نمودن توجه از طریق خودگفتاری آموزشی بر یادگیری مهارت سرویس کوتاه بدمینتون. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1398؛15(30 ):371-383. Available from: https://sid.ir/paper/250822/fa

    IEEE: کپی

    رسول عابدان زاده، مریم داوودی، و سجاد پارسایی، “تاثیر کانونی نمودن توجه از طریق خودگفتاری آموزشی بر یادگیری مهارت سرویس کوتاه بدمینتون،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 15، no. 30 ، pp. 371–383، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250822/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا