مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,000
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

794
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر فعالیتهای یکپارچه سازی حسی – حرکتی بر توجه و حافظه کاری کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد

صفحات

 صفحه شروع 247 | صفحه پایان 258

چکیده

 مقدمه و هدف: اختلال هماهنگی رشدی یکی از نارسایی های بارز در زمینه رشد مهارت های-حرکتی درکودکان سنین دبستان است. هدف تحقیق حاضر تبیین یکپارچه سازی حسی حرکتی بر متغیرهای شناختی توجه و حافظه کاری کودکان دارای اختلالات هماهنگی رشدی بود. روش شناسی: به همین منظور20 کودک دارای اختلال هماهنگی رشدی (با دامنه سنی 11-8) بصورت در دسترس از مراجعین مراکز توانبخشی شهر کرمانشاه انتخاب شده و به صورت تصادفی به دو گروه کنترل و تجربی تقسیم شدند. پیش آزمون و پس آزمون شامل عملکرد پیوسته و حافظه کاری وکسلر بود. گروه تجربی به مدت 8 هفته, هر هفته سه جلسه 120 دقیقه ای تمریناتی نظیر (تاب بازی, پریدن روی ترامپولین, چرخیدن به دور خود, چرخیدن کودک حول مربی و غیره) را انجام دادند. برای تجزیه تحلیل داده ها از آزمون های کلموگروف-اسمیرنوف, آزمون لون, آزمون باکس, تی مستقل و تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که در متغیر حافظه کاری هم در تمرین (001/0p=) و هم در گروه (001/0p=) اثرات معناداری وجود داشت (05/0p≤ ). در متغیر توجه تنها در تمرین (002/0p=) این اثرات معنادار بود اما در گروه (056/0p=) معنادار نبود. نتیجه گیری: بنابر الگوی یافته های حاضر فعالیت های حسی حرکتی باعث بهبود توجه و حافظه-کاری در کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهبازی، سهیلا، و حیرانی، علی. (1397). اثر فعالیتهای یکپارچه سازی حسی – حرکتی بر توجه و حافظه کاری کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 14(28 )، 247-258. SID. https://sid.ir/paper/250873/fa

    Vancouver: کپی

    شهبازی سهیلا، حیرانی علی. اثر فعالیتهای یکپارچه سازی حسی – حرکتی بر توجه و حافظه کاری کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1397؛14(28 ):247-258. Available from: https://sid.ir/paper/250873/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا شهبازی، و علی حیرانی، “اثر فعالیتهای یکپارچه سازی حسی – حرکتی بر توجه و حافظه کاری کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 14، no. 28 ، pp. 247–258، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250873/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button