Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,132
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

796
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 56

چکیده

 زمینه و هدف: محیط بالینی مناسب با فراهم سازی فرصتهای یادگیری برای دانشجویان, نقش مهمی در آماده سازی آنها جهت بکارگیری دانش آموخته شده در بالین دارد. از آنجائی که تجارب دانشجویان در محیط بالینی بر کیفیت یادگیری آنها موثر است؛ مطالعه حاضر با هدف تبیین تجارب دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی صورت گرفت.مواد و روش ها: مطالعه حاضر به روش کیفی با رویکرد تحلیل محتوای مرسوم انجام شد. نمونه گیری به روش هدفمند با مشارکت 13 دانشجوی پرستاری سال آخر, طی سال تحصیلی 93-1392در دانشکده پرستاری مامائی زابل صورت گرفت. روش جمع آوری داده ها مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل محتوی کیفی استفاده شد.یافته ها: با بررسی نتایج, 5 طبقه اصلی شامل تهدیدات, دورنما, نیروهای دوگانه, فضای فکری و کنش های دانشجو به محیط آموزش بالینی و 10 طبقه فرعی استخراج گردید.نتیجه گیری: از آنجائی که شکل گیری تجارب دانشجویان یکی از عوامل پیشگوئی کننده در تحقق یادگیری و تسهیل کننده فرآیند حرفه ای شدن آنها می باشد, بنابراین توجه مسوولین و مدیران به آموزش بالینی حائز اهمیت است تا بتوان تهدیدها و دغدغه های دانشجویان را کاهش داد, با برآوردن انتظارات آنها دورنمای خدشه دار شده رشته را ترمیم کرد, جذابیت حرفه را افزایش داده و باورها, کنش ها و احساسات مثبتی را در آنها ایجاد نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رهنما، مژگان، یعقوبی نیا، فریبا، فیروزکوهی، محمدرضا، شهدادی، حسین، حسن پورزاوه، سیدرضا، شهلی بر، عمر، و سیاسری، احمدرضا. (1394). تجارب دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی. پرستاری داخلی و جراحی، 4(2)، 47-56. SID. https://sid.ir/paper/251403/fa

    Vancouver: کپی

    رهنما مژگان، یعقوبی نیا فریبا، فیروزکوهی محمدرضا، شهدادی حسین، حسن پورزاوه سیدرضا، شهلی بر عمر، سیاسری احمدرضا. تجارب دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی. پرستاری داخلی و جراحی[Internet]. 1394؛4(2):47-56. Available from: https://sid.ir/paper/251403/fa

    IEEE: کپی

    مژگان رهنما، فریبا یعقوبی نیا، محمدرضا فیروزکوهی، حسین شهدادی، سیدرضا حسن پورزاوه، عمر شهلی بر، و احمدرضا سیاسری، “تجارب دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی،” پرستاری داخلی و جراحی، vol. 4، no. 2، pp. 47–56، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251403/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا