مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه آموزشی کنترل تشنج ناشی از تب بر دانش، نگرش، نگرانی و عملکرد مادران

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 156

چکیده

 زمینه و هدف: تشنج ناشی از تب شایع ترین اختلال نورولوژیک در کودکان شش ماه تا شش سال است. با توجه به امکان عود این بیماری و نقش مهم مادر در کنترل آن, مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر برنامه آموزشی کنترل تشنج ناشی از تب بر دانش, نگرش, نگرانی و عملکرد مادران کودکان مبتلا به تشنج ناشی از تب انجام گرفت.مواد و روش ها: این مطالعه نیمه تجربی بر روی 130 مادر دارای کودک مبتلا به تشنج ناشی از تب با روش نمونه گیری دردسترس در بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 1392 انجام گرفت. واحدهای پژوهش به روش تصادفی به دو گروه مداخله و کنترل تخصیص یافتند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل چهار پرسش نامه دانش, نگرش, نگرانی و عملکرد بود. قبل و بعد از اجرای برنامه آموزشی, اطلاعات با استفاده از پرسش نامه های مذکور جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از آزمون های تی زوجی, تی مستقل و رگرسیون چندگانه در نرم افزار آماری SPSS نسخه 20 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج آزمون تی مستقل نشان دهنده وجود اختلاف معنی دار میانگین نمرات دانش, نگرش, نگرانی و عملکرد مادران پس از مداخله آموزشی در گروه مداخله بود (p<0.001) نتایج رگرسیون چندگانه نیز نشان داد که بین نگرش مادران با سن مادر (p=0.009) و رتبه تولد کودک (p=0.010), بین نگرانی مادر با سن کودک (p=0.040)و عملکرد مادر با شغل مادر (p=0.040) ارتباط معنی داری وجود داشت.نتیجه گیری: مداخله آموزشی می تواند منجر به افزایش دانش, بهبود نگرش و عملکرد و کاهش نگرانی مادران در زمینه پیشگیری از تشنج ناشی از تب گردد. بنابراین پیشنهاد می شود, برنامه های آموزشی مناسب برای مادران در دستور کار پرستاران قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، زینب، ریانی، مسعود، سلطان احمدی، ژیلا، پورابولی، بتول، و موحدی، زینب. (1393). تاثیر برنامه آموزشی کنترل تشنج ناشی از تب بر دانش, نگرش, نگرانی و عملکرد مادران. پرستاری داخلی و جراحی، 3(3)، 149-156. SID. https://sid.ir/paper/251468/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری زینب، ریانی مسعود، سلطان احمدی ژیلا، پورابولی بتول، موحدی زینب. تاثیر برنامه آموزشی کنترل تشنج ناشی از تب بر دانش, نگرش, نگرانی و عملکرد مادران. پرستاری داخلی و جراحی[Internet]. 1393؛3(3):149-156. Available from: https://sid.ir/paper/251468/fa

    IEEE: کپی

    زینب طاهری، مسعود ریانی، ژیلا سلطان احمدی، بتول پورابولی، و زینب موحدی، “تاثیر برنامه آموزشی کنترل تشنج ناشی از تب بر دانش, نگرش, نگرانی و عملکرد مادران،” پرستاری داخلی و جراحی، vol. 3، no. 3، pp. 149–156، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251468/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button