مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,371
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه ارتباط مدول استاتیک و دینامیک خاکریز راه آهن سریع السیر

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 45

چکیده

 مدول الاستیسیته استاتیک به دست آمده از سیکل دوم آزمایش بارگذاری صفحه (Ev2) پارامتری کلیدی در تعیین میزان ظرفیت باربری و نشست خاکریز راه آهن و در نتیجه ارزیابی کیفیت خط است. در خطوط سریع السیر, تامین ظرفیت باربری و کنترل نشست لایه های زیرسازی, نسبت به خطوط معمولی, از اهمیت بیشتری برخوردار است. لذا, آئین نامه های زیرسازی راه آهن سریع السیر, مقدار مجاز پارامتر Ev2 را برای هر لایه از خاکریز به طور مجزا تعریف می کنند. آزمایش بارگذاری صفحه, که برای تعیین Ev2 صورت می گیرد, پرهزینه و زمان بر است. ولی آزمایش هایی مانند افت و خیز سنج ضربه ای سبک که مدول دینامیک خاکریز را اندازه گیری می کنند مقرون به صرفه تر هستند. در این مقاله, نتایج به دست آمده از آزمایش های میدانی بارگذاری صفحه و افت و خیزسنج ضربه ای سبک, که روی لایه های مختلف خاکریز در کیلومتراژهای مختلفی از مسیر راه آهن سریع السیر قم- اصفهان انجام گرفته, پردازش شده و رابطه میان آنها به کمک روش های رگرسیون خطی و غیرخطی تعیین شده است. ارتباط میان نتایج این داده های میدانی با نتایج تعدادی تست آزمایشگاهی در مورد نسبت باربری کالیفرنیا نیز به روشی مشابه استخراج شده است. همچنین, با به کارگیری تحلیل بازگشتی, مدول استاتیک و دینامیک هر لایه به تفکیک تعیین شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، مرتضی، معماری، مینا، و خطیبی، فاطمه. (1394). مطالعه ارتباط مدول استاتیک و دینامیک خاکریز راه آهن سریع السیر. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 1(3)، 33-45. SID. https://sid.ir/paper/251502/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی مرتضی، معماری مینا، خطیبی فاطمه. مطالعه ارتباط مدول استاتیک و دینامیک خاکریز راه آهن سریع السیر. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1394؛1(3):33-45. Available from: https://sid.ir/paper/251502/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی اسماعیلی، مینا معماری، و فاطمه خطیبی، “مطالعه ارتباط مدول استاتیک و دینامیک خاکریز راه آهن سریع السیر،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 1، no. 3، pp. 33–45، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251502/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button