مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مدل های پیش بینی مدول دینامیک جهت تعیین خواص ویسکوالاستیک مخلوط های آسفالتی داغ، گرم و حاوی خرده آسفالت

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 58

چکیده

 یکی از نیازهای طراحی روسازی آسفالتی به روش مکانیستیک – تجربی تعیین مشخصات ویسکوالاستیک مخلوط آسفالتی, از جمله مدول دینامیک و زاویه فاز, است. از آنجایی که آزمایش تعیین مدول دینامیک مخلوط آسفالتی زمان­ بر و گران است, مدل­ هایی جهت پیش­ بینی آن توسط محققین مختلف ارائه شده است. هدف از مطالعه حاضر, بررسی برخی مدل­ های پیش­ بینی موجود جهت تعیین خواص ویسکوالاستیک مخلوط­ های آسفالتی داغ, گرم و حاوی خرده آسفالت است. برای این منظور, مخلوط­ های آسفالتی با دو نوع دانه­ بندی (با اندازه سنگدانه بیشینه اسمی 5/9 و 19 میلی­ متر) که معرف مخلوط­ های لایه رویه و آستر هستند و نیز سه نوع قیر خالص, قیر اصلاحی با افزودنی ساسوبیت و قیر بازیافتی به روش روسازی ممتاز طراحی شدند. آزمایش­ های رئومتر برشی دینامیک روی قیرها و تعیین مدول دینامیک روی مخلوط­ ها انجام شدند. مدل تجربی NCHRP 1-40D و مدل­ های میکرومکانیکی Hirsch و شکل اصلاح شده آن برای پیش­ بینی مدول دینامیک مخلوط آسفالتی با داده­ های آزمایشگاهی ارزیابی شدند. با بررسی نتایج مشخص شد که مدل تجربی NCHRP با انجام واسنجی نتایج خیلی خوبی دارد (R2>0. 95) و پس از آن مدل­ های نیمه تجربی و میکرومکانیکی Hirsch اصلاح شده و Hirsch عملکرد مناسبی داشتند. تمامی مدل­ ها در پیش­ بینی مدول مخلوط­ های با دانه­ بندی ریزتر عملکرد بهتری داشتند. به نظر می­ رسد که مدل­ های مورد بررسی در به حساب آوردن مقاومت ناشی از برخورد سنگدانه­ ها چندان موفق عمل نمی­ کنند. استفاده از مدل­ های پیش­ بینی مدول برای پیاده­ سازی روش طراحی جدید در سطح 2 مناسب می­ باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تناکی زاده، امین، و شفابخش، غلامعلی. (1397). بررسی مدل های پیش بینی مدول دینامیک جهت تعیین خواص ویسکوالاستیک مخلوط های آسفالتی داغ, گرم و حاوی خرده آسفالت. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 4(1 (پیاپی 13) )، 41-58. SID. https://sid.ir/paper/251530/fa

    Vancouver: کپی

    تناکی زاده امین، شفابخش غلامعلی. بررسی مدل های پیش بینی مدول دینامیک جهت تعیین خواص ویسکوالاستیک مخلوط های آسفالتی داغ, گرم و حاوی خرده آسفالت. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1397؛4(1 (پیاپی 13) ):41-58. Available from: https://sid.ir/paper/251530/fa

    IEEE: کپی

    امین تناکی زاده، و غلامعلی شفابخش، “بررسی مدل های پیش بینی مدول دینامیک جهت تعیین خواص ویسکوالاستیک مخلوط های آسفالتی داغ, گرم و حاوی خرده آسفالت،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13) ، pp. 41–58، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251530/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button