مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,233
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

640
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین سختی مناسب دال خط ها با توجه به تغییرات خیز قائم ریل

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 53

کلیدواژه

خطوط بدون بالاست (دال خط ها)Q2

چکیده

 مزایای فراوان خطوط ریلی بدون بالاست (دال خط ها), علی الخصوص در خطوط پرسرعت, باعث افزایش چشمگیر استفاده از این نوع خطوط شده است. با توجه به اهمیت مدول خط و به تبع آن خیز قائم خط در تحلیل رفتار خطوط و ارتباط خیز قائم خط با سختی قائم خط آهن, بررسی تاثیر سختی قائم خط بر تحلیل رفتار دال خط ها امری ضروری به نظر می رسد. لذا در این مقاله سعی شده است از طریق مدل سازی و تحلیل عددی سازه دال خط ریلی به کمک روش المان های محدود, حساسیت خیز قائم خط آهن نسبت به سختی قائم اجزای خط ارائه گردد. با در دست بودن محدوده های مجاز خیز قائم خط و نتایج تحلیل حساسیت های به دست آمده, روشی برای تعیین محدوده مناسب سختی قائم اجزای خط ارائه شده است. در این روش ابتکاری, با استفاده از نتایج تحلیل ها, مقادیر بیشینه و کمینه سختی اجزای خط محاسبه شده و به صورت نموداری و جدولی ارائه گردیده است. با توجه به این نتایج و محدوده های مجاز تعریف شده در UIC, نمودارهایی به عنوان نمودارهای سختی مناسب قائم اجزای خط, ترسیم و مقادیر عددی آنها جهت استفاده در طراحی دال خط ها پیشنهاد گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذاکری سردرودی، جبارعلی، و بهلول زاده، جاوید. (1394). تعیین سختی مناسب دال خط ها با توجه به تغییرات خیز قائم ریل. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 1(1)، 45-53. SID. https://sid.ir/paper/251532/fa

    Vancouver: کپی

    ذاکری سردرودی جبارعلی، بهلول زاده جاوید. تعیین سختی مناسب دال خط ها با توجه به تغییرات خیز قائم ریل. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1394؛1(1):45-53. Available from: https://sid.ir/paper/251532/fa

    IEEE: کپی

    جبارعلی ذاکری سردرودی، و جاوید بهلول زاده، “تعیین سختی مناسب دال خط ها با توجه به تغییرات خیز قائم ریل،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 1، no. 1، pp. 45–53، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button